Publicerat Juli 24, 201313 yr Hej allihop! Jag har en Winchester m70 Featherweight xtr i 30-06. Idéen att byta till en kompositkolv har gnagt ett tag nu och det börjar bli dags. Jag har kollat Midway, men hur funkar det mot ovanstående modell? Jag har inte lyckats hitta någon kolv som uttryckligen är för Featherweight xtr... Tips och idéer någon? Mvh /Daniel
Publicerat Juli 24, 201313 yr Kolla McMillan. Bra kvalitet om än inte billigast. Har en till min Ruger och är supernöjd!
Publicerat Juli 25, 201313 yr Tänk på att många av dom(billigare) kompositstockarna inte alltid är så styva. Själv kör jag med laminat från Boyds till min xtr
Publicerat Juli 25, 201313 yr Författare Djungeln blir inte mindre snårig när man ger sig i kast med de amerikanska sidorna... Hur var Boyds och Macmillian att handla av, gick allt smidigt? Mvh /Daniel
Publicerat Juli 25, 201313 yr Djungeln blir inte mindre snårig när man ger sig i kast med de amerikanska sidorna... Hur var Boyds och Macmillian att handla av, gick allt smidigt? Mvh /Daniel Har personligen bara handlat av Boyds. Gick hur smidigt som helst och snart kommer det att läggas en beställning på en "Varmint Thumbhole Fetherweight" till 243an. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 25, 201313 yr McMillan var otroligt serviceminded och bra att ha att göra med. Dock har de förhållandevis långa leveranstider. Utan att veta säkert hur det ser ut just nu skulle jag gissa på ett minimum av sex månader. Vill man köpa av dem rekommenderar jag att slå dem en signal, de är lätta att prata med (förutsatt att man pratar engelska då ), så kan man resonera sig fram till att allt blir 100% rätt.
Publicerat Juli 26, 201313 yr Författare Låter bra det här! Hade väl tänkt kolvbytet som lite av ett vinterprojekt, det är ju tack och lov inte så långt kvar till september. Jag ska kolla lite leveranstider mm, sen är det väl "bara" att bestämma modell... Tack för hjälpen! Mvh /Daniel