Publicerat Juli 25, 201312 yr Optilockfästen sticker ut lite ovanför lådan. Där jag köpte dom sade dom att den kunde lämnas kvar och vara till nytta! Ser inte riktigt fullt snyggt ut. Kan man fila/slipa ner den och köra fram fästet hela vägen? Känns som det är meningen att det ska vara ett spår för den där "piggen" Sticker ut en del!
Publicerat Juli 26, 201312 yr Piggen behövs som reylstopp. Bästa lösningen är att borr/fräsa ett uttag likt som finns på nyare modeller
Publicerat Juli 27, 201312 yr Hej: Det finns 3 saker du kan göra om du inte vill ha det som på bilderna du visar. 1.titta hur dom löst det på tikka optilock ringmounts sitter en liten bricka i bakkant på klacken funkar bra. 2.fräs ett spår i lådan. 3.skjut fram klacken så den ligger jäms med lådan och borra och gänga i en stoppskruv i lådan framför klacken. Jag har funderat själv runt det där och kommit fram till att jag ska testa den här jaktsäsongen med att ha det som dina bilder visar, funkar det inte så blir det ringmounts versionen. Vissa säger att man kan ta bort pliggen och skjuta fram klacken tills det tar stopp och vissa säger att man inte ska göra det, jag har valt att inte göra det i nuläget utan testa den här säsongen så som dina bilder visar. Sen får man se om det blir problem på resans gång då får man lösa det när det händer(utkastarproblem). Jag kommer nog att antingen borra och gänga i en stoppskruv i lådan eller så tar jag ringmounts lösningen. Kan ju säga att jag har en kompis som har tagit bort sin rekylstopp och bara skruvat fast klacken på lådan utan problem ännu och han skjuter med 308 kan tänka mig att med kraftigare kalibrar så blir det ett problem om man tar bort rekylstoppet. Hoppas det löser sig för dig och att du hittar en lösning som funkar för dig