Publicerat Augusti 19, 200619 yr Tjena!....hur bär man sig egentligen åt ...har redan flått och sågat skallen (snett å jävligt men det fixar jag med badputsen )....sen la jag den i en myrstack här på tomten...men dom små liven käkar så sakta...minimal skillnad faktiskt från före jag stoppade ner den i stacken tills nu :-...fick tips på att använda högtryckstvätten....kan 180bar vara för kraftigt tror ni?...hur gör ni?
Publicerat Augusti 19, 200619 yr koka den i ca 1 timme, ta upp pilla bort allt som går utan för mycket jobb, bytt vatten i med tvätt medel se till att hornen ej kommer i kontakt med vattnet när du tillsat tvätt medel koka 15-20 min ta en stålborste och bortsta bort det sista, linda in i hushållspapper blöt hushålsspappret på med väteperoxid akta hornen!!! lått ligga 2 dygn sen e den klar för slippning montering...
Publicerat Augusti 19, 200619 yr INTE HÖGTRYCKEN...det blir bara skit av nosben mm....koka m diskmedel och pilla, blek med 30% vätesuprioxid istället
Publicerat September 6, 200619 yr Skall du använda högtrycken skall du inte såga först, har därimot hel skalle funkar det rätt bra. Lite piller och lim med näsbenet tillhör ju nästan regeln.
Publicerat September 6, 200619 yr Flå av allt skin och ta bort så mycket slask som möjligt. Koka hornet i finaste stekgrytan med vittvättmedel (innehåller mer blekmedel än kulörtvättmedel), brukar alltid ha i tvättmedel från början ca 1 dl och när det mesta slasket lossnat ha i ytterligare ca:1/2 dl.. men pasaa dig för att få i rosenkransarna som sas tidigare det e obra och ha en bock på väggen som fejade hemma i kastrullen efter augusti pürschen ;D har inte behövt använda mig av superoxid då jag kokat efter detta "recept", har blivit vit o fin ändå... Fast det e klart, i de norduppländska skogarna går ju tjernobyl bockarna, föresten är det nån annan som har ett horn som lyser i en grönt skimrande färg ??? ;) mvh johan
Publicerat September 7, 200619 yr Ja vem behöver belysta riktmedel...följ bara de gröna hornen 1 decimeter ner och tryck av ;D