Publicerat Juli 27, 201313 yr Tjena ska skaffa mig en ny studsare i kaliber 30-06 eller 9,3x62 har funderingar på Merkel helix eller browning maral men frågan är ju vilken man ska satsa på har inge intresse av r8an, trots dess kvaliteter vilken skulle ni satsa på o varför? Med vänlig hälsning: Dennis
Publicerat Juli 28, 201313 yr Behöver du ladda om lite snabbare än med en vanlig repeter så en r8/r93, lite snabbare än de så en rx helix, ännu lite snabbare så en maral och det snabbaste en sauer 303. En halvautomat har ju ofta lägre rekyl vilket är positivt men kanske inte är något man väljer att skjuta lite längre med. Beror lite på hur du jagar. Personligen tycker jag att maral inte är den snyggaste studsaren.
Publicerat Juli 28, 201313 yr Åk å kläm och låt inte utseende stå i vägen om den känns rätt för övrigt, själv har jag bara tummat på en helix och den kändes som ett tänkbart objekt om nytt skulle inhandlats.
Publicerat Juli 28, 201313 yr Jag skulle aldrig köpa en helix för har känner 3 som har haft helix och det är bara skit alltid någe strul med dom ! har du kollat på 93an ?
Publicerat Juli 28, 201313 yr Min Helix har aldrig krånglat! 9,3x62 46cm pipa+maximdämp! 250 grains NF i 745m/s håller 17mm på 100m med drevsikte. de öppna rm är sjukt trevliga! jo jag är nöjd!
Publicerat Juli 28, 201313 yr Författare Helixen drogs med många barnsjukdomar men mkt har förbättrats blasern är fin men passar mig inte maralen har jag bara skjutit 10 skott med men diggar dwn får se vilken det blir
Publicerat Juli 28, 201313 yr jag har skjutit lite med en bar som maralen byggs på och stockningen känns rätt samt att vikten känns balanserad men känns som att man snikar in att köpa maralen ist för en bar visst att browning tar marknadsandelar från blazer och helixen på straight-pull marknaden med dra och släpp maralen
Publicerat Juli 28, 201313 yr fråga: går det att ladda maralen tyst? kan man smyga fram slutstycket själv?
Publicerat Juli 30, 201312 yr Jag skulle inte valt något av alternativen, men om jag måste tar jag Helixen. Browning Maral skulle jag nog inte våga mig på ännu då den är så pass ny. Har själv dessutom trista erfarenheter av just Brownings mekanism sedan tidigare.... Jag vet att du inte vill ha R8, men den skulle jag valt av de tre. Alla dar i veckan. Är övertygad om att den är bättre på de flesta punkter än de andra alternativen.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Jag har en fundering angående Helixen, är det inte så att den kan vara känslig för om det kommer skit bland kuggen,tex barr och dylikt?? Är man passkytt kanske det är en marginell fråga, men nyfiken på hur känslig mekanismen är.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Ett svar på ovanstående fråga kan anses utgöras av frånvaron av Helix/Maral i någon av mig känd eftersöksjägares händer, tillika saknas det helt sådana tester i vapenjournalistiken, har överhuvudtaget inte sett några som helst vintertester eller jaktliga tester av endera pang. /Christian