Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remi 700a i en AX

Featured Replies

Publicerat

Då ena projektet är klart så börjar nästa.

Va in på lokala vapen krängarn och hittade en Remi 700 VLSS tumhålare med rosttrögt system, det tackar vi Ken1 för!

cal .22-250, en pipbrännare av rang. När jag hämtade bössan så passade jag på att köpa Hornady Superformance Varmint 50gr V-Max, sjuk jävla combo av precision och fart!!!

1224ms ur en standard remi. ca 7mm träffbilder på 200m en tistel på 180m som stog i vägen var ett ypperligt mål att prova på, första var bom men sen fick den vad den tålde!

Hur som haver! Original kolven var det inge fel på, väldigt skön men inte tillräckligt, en AICS AX kolv inhandlades. För övrigt den bästa kolv jag ägt! För att kontra en skribent som gjorde en artikel om AI AX geväret så kommer jag att använda min till jakt bara för att det är bäst!

Den kommer få ny pipa och ny kaliber men först skjuta slut på denna!

Lite drägelpost-12217-0-25987900-1375009865_thumb.jpost-12217-0-52365400-1375009881_thumb.jbilder för er som gillar sådana!

Publicerat

22-250 är en fantastiskt häftig patron! Hade en Remington 700 VSSF i kalibern och sköt citrusfrukter på 190 meter - ruskigt kul när apelsinerna och clementinerna mer eller mindre exploderade samtidigt som det small. Som nån skrev på nåt jänkeforum: the bullet is there, NOW! :wub:

Snygg bössa - grattis! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

22-250 är en fantastiskt häftig patron! Hade en Remington 700 VSSF i kalibern och sköt citrusfrukter på 190 meter - ruskigt kul när apelsinerna och clementinerna mer eller mindre exploderade samtidigt som det small. Som nån skrev på nåt jänkeforum: the bullet is there, NOW! :wub:

Snygg bössa - grattis! :thumbsup:

Kalibern är grym! Den amon i den bössan sköt 95mm på 500m!!!! Sköt på en mandarin och en apelsin på 100, dom förångades! Inget kvar att titta på. kan tänka mig hur en räv ser ut! Vet ju hur en kråka ser ut på 300 ;-)

Publicerat
  • Författare

Det var inte lika mycke drag i den här tråden, måste va så att alla kan allt om denna kaliber! :) Får köra en ackley på denna 22-250 då :-D kan bli lite drag då tror jag..

Publicerat

7mm träffbilder på 200m det var inte dåligt. jag råder dig att sälja den till en bänkskytt innan pipan tar slut.

22-250 AI är trevligt men kulorna håller inte ihop när dom lämnar pipan om man nyttnar den för max fart.

Publicerat

Vart köptes och vad kostade stocken?

Publicerat
  • Författare

JP Vapen ca 10tkr ink frakt

Publicerat
  • Författare

Jaha då vart man med en roedale slutstycks knopp från Mr gräddbakelsen Mad Mike, den skall på detta spett. sen får vi se vad det kommer för roliga förändringar. kikare, ny skena. det ligger på agendan.