Publicerat Juli 28, 201313 yr Jag har hört motstridiga uppgifter om användning av bronsborste när man rengör bössan. Ska man dra borsten igenom mynningen och tillbaka?
Publicerat Juli 28, 201313 yr Spelar ingen roll så länge du är försiktig. Brons är mjukare än stål Skulle vara värre om du tog en rostfri borste och drog med
Publicerat Juli 28, 201313 yr Alltid ifrån patronläget för dit skall inte skiten och om du ändå skall dra tillbaka en del skall du hela vägen ut genon kröningen och sedan ev tillbaka
Publicerat Juli 30, 201312 yr Spelar ingen roll så länge du är försiktig. Brons är mjukare än stål Skulle vara värre om du tog en rostfri borste och drog med Kulan är mjukare än pipan med, ändock slits pipan...... Skulle nog säga att om du inte är bänkskytt så är frågan om vända eller inte enbart en fråga om borstens livslängd så länge du går hela vägen ut innan du drar tillbaka. Men det dödar borsten betydligt fortare än om du gör one way only. Gnuggar gör man med tandborsten, en så ser de ut som de gör med efter ett tag. T
Publicerat Juli 30, 201312 yr Kulan är mjukare än pipan med, ändock slits pipan...... Skulle nog säga att om du inte är bänkskytt så är frågan om vända eller inte enbart en fråga om borstens livslängd så länge du går hela vägen ut innan du drar tillbaka. Men det dödar borsten betydligt fortare än om du gör one way only. Gnuggar gör man med tandborsten, en så ser de ut som de gör med efter ett tag. T Kulan har ett enormt tryck plus värma, skulle vilja se dig rengöra dina vapen
Publicerat Juli 30, 201312 yr Kulan har ett enormt tryck plus värma, skulle vilja se dig rengöra dina vapen Jag gör så här när det behövs..... http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20&t=18352 Utöver det behöver man inte göra så mycket mer. /T Ps det är krutgaserna som sliter inte kulan.....ds
Publicerat Juli 30, 201312 yr Jag gör så här när det behövs..... http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20&t=18352 Utöver det behöver man inte göra så mycket mer. /T Ps det är krutgaserna som sliter inte kulan.....ds Hehehehe... Med andra ord så kan du köra borsten från mynningen Inga krutgaser där inte.
Publicerat Juli 30, 201312 yr Hehehehe... Med andra ord så kan du köra borsten från mynningen Inga krutgaser där inte. Kan och kan, ja det kan man kanske. Men jag vet ytterst få som är så pass stadiga på handen att de går rakt i ett hål med en läskstång utan styrning........ Det krävs ytterst lite för att förstöra en mynning, det kan räcka med att ta en piporm snett i mynningen ett par gånger. Sedan om man vill förstöra sina bronsborstar medebums eller slita ut dem som man ska är ju upp till var och en. Jag sliter ut mina i lagomt långsam takt, och kör bara one way. Behöver man "borsta" finns det styva plast/nylonborstar som är till för det samma. Och som håller längre än bronsborsten. T