Publicerat Juli 28, 201313 yr Vad är dessa fyra skruvhål till för? Montage av baser eller liknande? Ser ut som Tikka T3 för om jag minns rätt har dom 4 liknande hål... Skulle det gå att få en http://www.opticsplanet.com/egw-tikka-t3-picatinny-rail-scope-mount.html på?? Är det samma dimensioner tro? Ser ut som att det är för baser.
Publicerat Juli 28, 201313 yr Om jag inte minns alldeles galet så passar weavers baser i dom hålen på lådan rätta mig gärna om jag har fel
Publicerat Juli 28, 201313 yr Författare Om jag inte minns alldeles galet så passar weavers baser i dom hålen på lådan rätta mig gärna om jag har fel Tydligen ska weaver #61 baser passa där. Det var något nytt för mig och som kan hjälpa mig riktigt mycket till att hitta andra fästen en optilock.
Publicerat Juli 28, 201313 yr Tydligen ska weaver #61 baser passa där. Det var något nytt för mig och som kan hjälpa mig riktigt mycket till att hitta andra fästen en optilock. Stämmer bra det finns på racerback.se men vore jag dig skulle jag satsa på optilock.
Publicerat Juli 28, 201313 yr Författare zeiss 6-24x72... därför blir det lite tajt med optilock! 34mm tub ger mig valmöjlighet mellan låg och medium. Om inte det passar får jag köpa weaverbaserna och något annat.
Publicerat Juli 28, 201313 yr zeiss 6-24x72... därför blir det lite tajt med optilock! 34mm tub ger mig valmöjlighet mellan låg och medium. Om inte det passar får jag köpa weaverbaserna och något annat. Ja då förstår jag att det blir tajt riktig värstingkikare
Publicerat Juli 28, 201313 yr Författare Tror jag köper 2x weaverklackar då och drar zeiss egna extra höga 34mm fästen... har ju redan lagt flera tusentals kronor på fästen men inget funkar ju! Jaa nu har jag ju extra fästen ifall det behövs någon gång
Publicerat Juli 31, 201312 yr Köp inte Weaver klackar till bössan! alu klackar ger bara en potensiell felkälla och speciellt med en så tung kikare med hög tyngdpunkt som x72:an. om du lagt ner dom pengarna som siktet kostar är det rent av dumt att spara in på fästet, även om du redan lagt ut pengar på fästen så är det bättre att köpa ordentliga grejer.
Publicerat Juli 31, 201312 yr Warne gör stål klackar i Weaver stil och har även stålringar med QD i sitt sortiment om man vill ha det..
Publicerat Juli 31, 201312 yr Författare Som ni sa sparar jag inte in på fästena utan jag lämnar in allt till stenroos så får han fixa lutning och allt.