Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bössan sprider!

Featured Replies

Publicerat

Var och sköt med min anschutz 22 wmr idag. Skulle kolla hur den skjuter med cci hålspets jämfört med cci helmantel.

Började med helmantel och då fick man riktigt bra träffbilder. Men när jag sköt med hålspetsen så spred det skotten med ca 10 cm!

Har inte prövat någon annan ammo än dessa, men hur kan det vara sån skillnad?

Lättare kulor? Blåste inte så mycket nästan vindstilla.

Publicerat

Jupp så känslig kan en WMR vara, passar inte laddningen i pipan så syns det omgående på tavlan. /Christian

Publicerat
  • Författare

Okej. Men eftersom jag mest jagar fågel med den så duger helmantel gott. Skulle bara pröva ifall man skulle använda det till räv och grävling

Publicerat

Pröva Hornadys vmax sköt mycket bra i min

Publicerat
  • Författare

De ska jag prova. Kom just på en grej är det lovligt att skjuta klass 3 vilt med en 30 grains kula? Annars blir det en nötskrike racer ;)

Publicerat

finns många olika sorters kulor så du får helt enkelt dammsuga ditt närområdet på olika ammosorter och testa

Publicerat

De ska jag prova. Kom just på en grej är det lovligt att skjuta klass 3 vilt med en 30 grains kula? Annars blir det en nötskrike racer ;)

Nej! Men du behöver ju inte ge upp redan nu. Leta vidare bland de tyngre kulorna så skall du se att du hittar något som bössan gillar!

Publicerat

Federal 50 grains laddning om den stabiliserar, brukar skjuta väl, slår hårt gör den också. /Christian

Publicerat
  • Författare

Var och kollade i butiken vad de hade för ammo hemma nu. De hade bara cci så jag köpte en ask och sköt lite. Med cci helmantel går den som tidigare skrivit bra. Här är träffbilderna på ca 60 meter. 4 skott

post-5306-0-71164200-1375193871_thumb.jp

Publicerat

Bra skjutet men det hade varit tätare om tavlan varit vänd på rätt håll :tongue::biggrin:

Publicerat
  • Författare

Nej! Men du behöver ju inte ge upp redan nu. Leta vidare bland de tyngre kulorna så skall du se att du hittar något som bössan gillar!

Jag ger aldrig upp :) får nog kolla om det går att köpa ammo på internet för här finns det väldigt dåligt utbud :(

Publicerat
  • Författare

Bra skjutet men det hade varit tätare om tavlan varit vänd på rätt håll :tongue::biggrin:

Tavlan var åt rätt håll men inte kortet ;)

Publicerat

Då borde varit tätare :tongue::biggrin: