Publicerat Juli 29, 201313 yr Var och sköt med min anschutz 22 wmr idag. Skulle kolla hur den skjuter med cci hålspets jämfört med cci helmantel. Började med helmantel och då fick man riktigt bra träffbilder. Men när jag sköt med hålspetsen så spred det skotten med ca 10 cm! Har inte prövat någon annan ammo än dessa, men hur kan det vara sån skillnad? Lättare kulor? Blåste inte så mycket nästan vindstilla.
Publicerat Juli 29, 201313 yr Jupp så känslig kan en WMR vara, passar inte laddningen i pipan så syns det omgående på tavlan. /Christian
Publicerat Juli 29, 201313 yr Författare Okej. Men eftersom jag mest jagar fågel med den så duger helmantel gott. Skulle bara pröva ifall man skulle använda det till räv och grävling
Publicerat Juli 29, 201313 yr Författare De ska jag prova. Kom just på en grej är det lovligt att skjuta klass 3 vilt med en 30 grains kula? Annars blir det en nötskrike racer
Publicerat Juli 30, 201313 yr finns många olika sorters kulor så du får helt enkelt dammsuga ditt närområdet på olika ammosorter och testa
Publicerat Juli 30, 201312 yr De ska jag prova. Kom just på en grej är det lovligt att skjuta klass 3 vilt med en 30 grains kula? Annars blir det en nötskrike racer Nej! Men du behöver ju inte ge upp redan nu. Leta vidare bland de tyngre kulorna så skall du se att du hittar något som bössan gillar!
Publicerat Juli 30, 201312 yr Federal 50 grains laddning om den stabiliserar, brukar skjuta väl, slår hårt gör den också. /Christian
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Var och kollade i butiken vad de hade för ammo hemma nu. De hade bara cci så jag köpte en ask och sköt lite. Med cci helmantel går den som tidigare skrivit bra. Här är träffbilderna på ca 60 meter. 4 skott
Publicerat Juli 30, 201312 yr Bra skjutet men det hade varit tätare om tavlan varit vänd på rätt håll
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Nej! Men du behöver ju inte ge upp redan nu. Leta vidare bland de tyngre kulorna så skall du se att du hittar något som bössan gillar! Jag ger aldrig upp får nog kolla om det går att köpa ammo på internet för här finns det väldigt dåligt utbud
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Bra skjutet men det hade varit tätare om tavlan varit vänd på rätt håll Tavlan var åt rätt håll men inte kortet