Publicerat Juli 29, 201312 yr Hejsan ngn som vet var jag kan få tag i en utbytes pipbult till min win 101 Bössan glappar i dagsläget så det är väl en sådan jag ska införskaffa?? Hjälp emottages tacksamt. / Per
Publicerat Juli 30, 201312 yr Hej, Jag har också letat prylar sedan två-tre år tillbaka. Hittade endast en site i USA som sålde, dock var sidan gammal. Jag handlade aldrig då det är ejektorerna som är slut och detta kunde jag då leva med. Har idag en annan bössa till eget skytte samt sonen som skjuter med 101:an idag vill ha en nyare, så jag är inte i behov att fixa denna gamla. Den glappar också en del, ena ejektorn slut, den stänger inte helt så ibland säger den inte pang mm. Googlar du kanske du hittar siten, annars är det nog att prata med någon vapensmed som kan ha känningar för att hitta delar. Har förstått att det är svårt till 101:orna. Mvh, // P
Publicerat Juli 30, 201312 yr Njae, bulten är en vanlig Browning/Miroku. Men är den sliten är klacken med sliten så då får man ta en som är en aning större, hona ur hålet och trycka i en lite större. Sedan får man justera på klacken så den kan stängas..... Så det är inget jag rekommenderar att man gör själv. Vad gäller övriga delar till 101orna brukar Miroku passa ganska bra, man får jobba lite med inpassningen. T
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Då letar jag på browning/miroku bultar vill ha delarna hemma när jag ger den till smeden v34 så allt går snabbt o smidigt den är även svår o bryta ibland tändstiften "släpar" i tändhattarna ibland o den är även lite gropiga detta är väl bara en fråga om justering o lite enkel slipning?? mvh Per
Publicerat Juli 30, 201312 yr Då letar jag på browning/miroku bultar vill ha delarna hemma när jag ger den till smeden v34 så allt går snabbt o smidigt den är även svår o bryta ibland tändstiften "släpar" i tändhattarna ibland o den är även lite gropiga detta är väl bara en fråga om justering o lite enkel slipning?? mvh Per Hur vet du vilket mått du ska ha innan du pressat ut den gamla? T
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Hur vet du vilket mått du ska ha innan du pressat ut den gamla? T bra poäng.. Vet du ngn bra smed som sitter på miroku/browning delar gärna nära Norrköping /per
Publicerat Juli 30, 201312 yr bra poäng.. Vet du ngn bra smed som sitter på miroku/browning delar gärna nära Norrköping /per Förr skulle jag ha sagt Hans Olsson i Klippan, men nu har han dragit till nästa existens.....Det är inte raketvetenskap, har smeden en svarv går det minst lika bra att svarva en egen bult lite snabbt och snärtigt. Och har han ingen svarv är det ingen smed du ska använda. T