Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med bushnell elite 6500

Featured Replies

Publicerat

Köpte ett bushnell elite 6500 belyst för ett par veckor sedan. Har ännu inte hunnit montera siktet men har märkt en sak. Då jag vrider på den ena ratten för höger vänster så klickar inte denna utan hela vredet går jättelätt, nästan så man kan snurra på det typ. Det där man justerar i höjdled klickar däremot. Ska det verkligen vara så? Mailade återförsäljaren som sa att alla vred inte har klickfunktion och tyckte jag skulle skjuta in bössan först o kolla. Men vill kolla först om någon vet ifall detta är som det ska vara?? I kartongen låg dessutom en manual för en gammal modell på siktet. Vreden för justeringar var inte desamma och dessutom fanns ingen beskrivning för belysningen. Iofs kan man rätt snabbt räkna ut det själv men borde inte detta finnas med i en bruksanvisning?? 

Publicerat

Köpte ett bushnell elite 6500 belyst för ett par veckor sedan. Har ännu inte hunnit montera siktet men har märkt en sak. Då jag vrider på den ena ratten för höger vänster så klickar inte denna utan hela vredet går jättelätt, nästan så man kan snurra på det typ. Det där man justerar i höjdled klickar däremot. Ska det verkligen vara så? Mailade återförsäljaren som sa att alla vred inte har klickfunktion och tyckte jag skulle skjuta in bössan först o kolla. Men vill kolla först om någon vet ifall detta är som det ska vara?? I kartongen låg dessutom en manual för en gammal modell på siktet. Vreden för justeringar var inte desamma och dessutom fanns ingen beskrivning för belysningen. Iofs kan man rätt snabbt räkna ut det själv men borde inte detta finnas med i en bruksanvisning??

Det är inte så att ratten är i "nollningsläge" för då går de lätt att snurra och låter ingenting. Prova att trycka in "ljusterkåpan" lite lätt.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Jag har provat det, på den andra justerkåpan är det så men det är som att den här inte går hela vägen ned så det börjar klicka om du förstår hur jag menar? 

Publicerat

Jag har provat det, på den andra justerkåpan är det så men det är som att den här inte går hela vägen ned så det börjar klicka om du förstår hur jag menar?

Förstår precis hur du menar.

Och du har provat att vrida lite, sedan trycka, vrida lite till och prova att få ner den igen? Kan ju vara så att denna är lite känsligare för vart den kan gå ner.

Bara en tanke. Annars vet jag tyvärr inte vad det kan vara :unsure:

Publicerat
  • Författare

Jo nu har jag provat vrida o trycka men händer ingenting... Känns lite hopplöst då man köpt nytt sikte o det första som händer är krångel... Har du själv ett bushnell elite?? 

Publicerat
  • Författare

Någon annan med ett bushnell elite som vart med om detta? ?

Publicerat

Jag har 2st, bytte till mig båda här på forumet och båda funkar utan problem, klara klick på båda.

Skickat från min GT-P3110 med Tapatalk 4 Beta

Publicerat

Går det trycka in och dra ut ratten alls eller är den fast?

Har själv ett Elite och rattarna funkar felfritt.

Publicerat

Jo nu har jag provat vrida o trycka men händer ingenting... Känns lite hopplöst då man köpt nytt sikte o det första som händer är krångel... Har du själv ett bushnell elite??

Trisst :sad:

Har inget nu längre men jag spånar efter ett 4,5-30 ibland igen, det var en fin kikare. Bytte mitt med Kurok här på forumet.

Tyvärr vet jag inte riktigt vad du ska hitta på, "nollningen" var det enda jag kunde komma på.

Publicerat
  • Författare

Går det trycka in och dra ut ratten alls eller är den fast?

Har själv ett Elite och rattarna funkar felfritt.

Den går att både dra ut o skjuta in men själva vredet går lika lätt i båda lägena oavsett hur mkt jag snurrar o försöker.. Men nu vet jag iaf att båda vreden ska klicka iaf ... Får höra av mig till återförsäljaren igen...