Publicerat Juli 30, 201312 yr När jag försöker skjuta in bössan så får jag skotten (3) i en 45-gradig linje snett uppåt från mittpunkten. Det är lite drygt två cm mellan skotten. Konstigt att de grupperar sig så regelbundet. Vad kan detta bero på?
Publicerat Juli 30, 201312 yr Författare Har inte provat. Kan prova det nästa gång jag sticker till skjutbanan. Har du någon idé vad det kan röra sig om?
Publicerat Juli 30, 201312 yr Jag är långtifrån expert, men börja med det klassiska. Sitter allt fast som det skall? Ligger pipan fri? (Vad är det förresten för bössa?) Några sprickor i kolven? Lossa och kolla hur lådan sitter i stocken. Några sprickor där? Drar du verkligen fast lådan i stocken eller är där några hylsor som är några tiondelar för långa? (DVS trät har satt sig) // Henrik
Publicerat Juli 30, 201312 yr Har inte provat. Kan prova det nästa gång jag sticker till skjutbanan. Har du någon idé vad det kan röra sig om?är bössan plastbäddad, vilken kaliber är det
Publicerat Juli 31, 201312 yr Inte helt säker men jag tror vi haft fler medlemmar med precisionsproblem på just Forestern som försvunnit efter att man antingen frilagt pipan eller plastbäddat. (Eller båda) Börja med att frilägga pipan. Det kan de flesta fixa själva. Plastbäddningen skall man nog vara lite händig för att göra själv. Men det finns många bra instruktioner om du googlar lite. (Och är den händige typen) // Henrik
Publicerat Juli 31, 201312 yr Författare En till fråga ska man kunna dra en pappersbit längs hela pipan? Alltså ända till basen? Jag kan dra en bit in men inte helt.
Publicerat Juli 31, 201312 yr Nja ett dubbelvikt eller dubbelt visitkort är lite lagom distans, om det är tightare än så och inte fritt hela vägen ner till slutet på pipan har du anligg där som kan, beroende på skjutstil och stöd påverka träffläget och träffbilden. /CHristian
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Precis så gjorde jag med min Forester när den hade sin originalkolv - plastning och friläggning. Det säkrar upp skottfastheten, även om inte själva precisionen behöver bli bättre... Sen är det kolven... I original är den rätt tunn och kantig. Den kräver definitivt ett konsekvent grepp och skjutstöd för att det inte ska bli tappskott. Men det är en bössa av hög kvalitet, högre än mycket av vad som tillverkas idag. Så den är värd trimning och custom.