Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Versa-pod!?

Featured Replies

Publicerat

Hejsan!

Finns det någon här som skjuter med Versa-pod?

Tänkte bara höra ifall Det ändrar träffläget när man monterar bort Versa-poden och sen sätter fast den igen?

Är nmligen grymmt sugen på att sätta på benstöd på Rugern när den kommer, men jag vill inte ha det på älgjakten mm så då vill jag kunna skruva bort det och ha den "ren".

Ska andvända 9"-12" modellen :)

MVH/Jocke

Publicerat

Nej det sker ingen träfflägesförändring. Benstöden monteras ju i främre rembygelfästet på stocken.

Publicerat

Tack gode gud, änteligen ett svar :)

Okej då blir det en beställning på ett par sådana när ekonomin tillåter då :)

MVH/Jocke

Publicerat

det kan väl påverka lite ifall du har en väldigt mjuk förstock och dålig urslipad pipkanal eller rentav anliggande pipa.

fast trycker man inte ner bössan mot benstöden så hårt så skall väl inte det heller påverka.

Publicerat

Då kommer det en följdfråga här nu!

Kan alla versa-pod monteras av och på snabbt eller finns det en modell som har en "quick mount" grej och en utan. Tänker då främst på att det skilljer 300kr i pris mellan dessa två modellerna!

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=917740

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=555514

Kanske står i produkt specen men min engelska är ju inte vad den borde vara  :-[

MVH/Jocke

Publicerat
det kan väl påverka lite ifall du har en väldigt mjuk förstock och dålig urslipad pipkanal eller rentav anliggande pipa.

fast trycker man inte ner bössan mot benstöden så hårt så skall väl inte det heller påverka.

Detta är nog inget som händer den tilltänkta bössan med tanke på bäddning och andra saker och det är laminatstock och jag tror ej att den är tunn. Så det går nog att skippa, skulle jag tro.

MVH/Jocke

Publicerat

Jag har eventuellt ett versa-pod till salu. Det är den modellen som återfinns i den övre länken med undantaget att jag har "skidor" istället för "knoppar" på benen vilket förhindrar dem från att sjunka ner i marken.

Hör av dig via min mail om du är intresserad!

dph.johansson@gmail.com

Publicerat

Kindbo! du har fått Mail!

MVH/Jocke

Publicerat
Då kommer det en följdfråga här nu!

Kan alla versa-pod monteras av och på snabbt eller finns det en modell som har en "quick mount" grej och en utan. Tänker då främst på att det skilljer 300kr i pris mellan dessa två modellerna!

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=917740

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=555514

Kanske står i produkt specen men min engelska är ju inte vad den borde vara  :-[

MVH/Jocke

Alla Versa-pod har snabbfäste. Skillnaden mellan dom två du hänvisar till är att den dyrare har låsskruvar för tiltningen så att du kan fixera benstödet i ett visst läge. Har ingen erfarenhet av den varianten utan använder den andra.

Publicerat
Alla Versa-pod har snabbfäste. Skillnaden mellan dom två du hänvisar till är att den dyrare har låsskruvar för tiltningen så att du kan fixera benstödet i ett visst läge. Har ingen erfarenhet av den varianten utan använder den andra.

Okej, tackar för infon.

Och du är nöjd med den vanliga?

MVH/Jocke