Publicerat Augusti 1, 201312 yr Tjo:) hade tänkt skaffa en kamera, kommer mest bli kort i natur och självklart få djur:) KLM med förslag på kamera och objektiv// Marcus
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Om du inte vill ta hela steget upp till systemkamera så kan jag varmt rekommendera Canon Powershot serien. Själv har jag SX30is i nuläget och den har jag haft i två år men får jag sålt den till brorsan så köper jag den nya SX50is. Jag är glad amatör och den duger för mig och stort plus att den tar bra bilder med max zoom . http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/canon-powershotsx50/177052.3270/
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Speca gärna hur avancerat system du vill ha och vilka pengar du vill lägga. Tipset ovan är bra men beror ju på hur mycket du själv vill påverka bilden och kvaliteten. Fotar man mycket är ju systemkamera vansinnigt roligt och med några gluggar väldigt flexibelt. Tips är som med bössor, billigt kamerahus och dyra objektiv För bilder av vilda djur behöver du ju en del förstoring. Själv kör jag med Canon 40d samt Canon EF 100-400 vilket är ett sjukt bra objektiv för det ändamålet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31794
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Författare Jag vill ju kunna ta bra bilder på vilda djur, och systemkamera kan ja tänka mig:) priset är från 0-8000kr. Har hört att Sony nex-serien har ganska fina objektiv, men de e ju ingen systemkamera dock, hur tror ni?
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Jag skulle titta på Nikon och Canon, där finns massor av beg objektiv att fynda! Jag kör Nikon!