Publicerat Augusti 3, 201312 yr Hej! Har en Tikka T3 stainless lite i kaliber 308w och är nu ute efter en ljuddämpare.Jag är intresserad av A-tec eftersom folk i min närhet pratar väldigt gott om dem dämparna.Jag har köpt min Tikka för att jag vill ha ett lätt samt smidigt vapen, mitt gevär är gängad 14-1.Har läst att A-tec dämparna har låg vikt och är smidiga men att dem inte "klarar" av ett alltför hastigt skytte.Jag sitter mest och vakar på gris samt jagar lite älg då och då, men givetvis kommer jag attskjuta lite på älgbanan osv också, hur menar ni egentligen att den inte klarar av effektivt övningskytte?Baserat på hur många skott ungefär?Samt vilken ska man välja? Maxim känns prisvärd men finns ju flertal olika modeller, http://www.jaktcenter.se/index.php?route=product/manufacturer&manufacturer_id=79.P.s ifall du ska sälja din dämpare som passar min bössa så skicka ett pm!
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Jag har CTM-4 till min 30-06 och är nöjd, valde den för att den är lätt,280g. Maxim är tyngre men dämpar bättre enligt testerna jag läst. Beror ju på vad du prioriterar, och hur balansen i bössan blir efter montering.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Författare Jag har CTM-4 till min 30-06 och är nöjd, valde den för att den är lätt,280g. Maxim är tyngre men dämpar bättre enligt testerna jag läst. Beror ju på vad du prioriterar, och hur balansen i bössan blir efter montering. Okej Har hört att CTM-4 är bra också, får helt enkelt känna på dem olika lite! Tack!