Publicerat Augusti 6, 201313 yr Tjena! Nu är jag åter här på forumet efter en tid och jag får nu äntligen lagligt stå med på pass med anhörig så nu är det även dags att förnya min jaktgarderob. Kommer främst att vara ute i skogen från oktober-februari men även lite nu under bockpremiären som går av stapeln om ca 2 veckor! Så har kollat lite på det här setet: http://www.engelsons.se/set-priser/setpris-blaze-jacka-och-byxa Dock står det ingenting om vad de är anpassade för. Sommar, vår, höst eller vinter? Jag brukar på vintrarna annars ha min farsas gamla militär kläder och då har jag 3 par långkalsonger under och även underställ på överkroppen. Så kläderna behöver inte va direkt vinterfodrade men någon slags värme och vattentålighet ska de väl ha ändå. Så min fråga är om ni har nån erfarenhet av det setet? Eller nåt liknande med en maxprisgräns på kanske 2000:-? Hoppas att nån har lite koll
Publicerat Augusti 6, 201313 yr I den priskategorin skulle jag kolla på ITAB's kläder. Deras nya Outback-ställ ser intressant ut! B-)
Publicerat Augusti 6, 201313 yr Hur ska du jaga på vintern? Sitta still eller röra på dig eller både och ? Membrankläder på vintern, som får kroppen att svettas vid aktivitet, för att sedan svetten ska frysa till is när man blir still är mycket obehagligt. Så om det är minusgrader skulle jag vilja påstå att du ska avstå från några vattentäta grejer. Sitter du dock bara still på vintern, så inte svetten kommer fram, så går det säkert bra med ett membranställ om du vill ha det. Mvh // Johannes
Publicerat Augusti 6, 201313 yr Köpte dessa Riktigt sköna mjuka byxor med Mebran http://www.engelsons.se/byxor-1/byxa-harads
Publicerat Augusti 6, 201313 yr Jag provade det stället i veckan och det är inget ställ för varma sommardagar och det är inget för smällkalla vintern heller. Den är fodrad men inte som ett vinterställ. Men för höst och vår är det perfekt. Och nog funkar det hyfsat på vintern också men då får man klä på sig under bara Det är mjukt och tyst och känns klart prisvärt.
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Canada byxorna tycker jag är helt överlägsna en kall dag på älgpasset. Med tanke på vad de kostar också så är de väldigt prisvärda Annars har jag Pinewoods jaktställ "Ekberg collection" riktigt bra ställ! Många finesser, tror jag gav runt 3000:- för Jacka å byxa
Publicerat Augusti 10, 201313 yr I den priskategorin skulle jag kolla på ITAB's kläder. Deras nya Outback-ställ ser intressant ut! B-) Byxorna har något konstig passform men annars är det ett mycket prisvärt set