Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävpipor?

Featured Replies

Publicerat

Tänkte försöka locka räv för första gången i mitt liv. Blev tipsad att köra Nordik bird cry nu i vörjan av säsongen då ungvalparna oftast kan relatera till en stackars fågel de fått serverat levande.

Vilken tid på dygnet brukar ni sätta er? Vart brukar ni sätta er?Hur länge brukar ni sitta innan ni byter pass? Vad kör ni på för pipa/or?

Många frågor så hoppas på många svar :-)

Publicerat

Säkert ett bra pipval, lagom störigt så även valparna vågar sig fram.

Sätt dig vid ca:21:00 och sitt vid öppna fält (gärna nyslagna)

Bäst är ju att sitta där man nyligen sett räv eftersom valparna inte rör sig så ofantligt långt och gärna återvänder till samma ställe mer än en gång.

Längden på sittningen varierar ju alltid, tror du att du sitter bra så stanna :wink:

lyssna på fåglarna i närheten , de vet om det kommer räv innan du gör det :thumbsup:

Publicerat

Kör med Crit´r Call Pewee

Funkar bra även nu i början på säsongen

Har provat Crying bird men utan framgång.

Kör bara ett pass per kväll och brukar sätta mig vid 20.30.

Sitter en timme ungefär, har det inte blivit något då så ger jag mig.

Brukar lyckas få in rävarna inom en haltimme på lock

Publicerat

Någon som har kört med nordik predator en sådan som jag har i alla fall? Är helt ny vad det heter rävlock jag med testade någon gång för några år sedan men utan framgång så jag la ner de. Några bra tips i hur bra får fram dom "bästa" ljuden? För att få fram ljud är ju inte svårt men att få fram rätt kan jag tänka mig inte är helt lätt.

Publicerat

Någon som har kört med nordik predator en sådan som jag har i alla fall? Är helt ny vad det heter rävlock jag med testade någon gång för några år sedan men utan framgång så jag la ner de. Några bra tips i hur bra får fram dom "bästa" ljuden? För att få fram ljud är ju inte svårt men att få fram rätt kan jag tänka mig inte är helt lätt.

Nordic pipan är ingen favorit pipa finns bättre pipor men det är del annat som du ska tänka på ,, finns Rävlocks film med alla bra tips som du behäver tänka på,,

Har en med mikael tham du kan få köpa  som är riktigt bra för nån hundring + frakt dra ett pm så

Publicerat

Appropå rävlockande, körde en combo igår med vildsvinspan och rävlock med Nordic crying bird. Det enda som kommer är tamkatter!. Fattar inte alls vad man gör för fel? Nåja skoj är det iaf :thumbsup:

Publicerat

Det har hänt mig också att en katt kommer.

En gång kom grannens hund :P