Publicerat Augusti 8, 201312 yr Hejsan! Som rubriken lyder, behöver hjälp med att välja första bössa som jag ska köpa nu! Har bestämt mig för att jag ska ha 6,5x55, har sen 2år haft en cg 3000 som jag är mycket nöjd med men står skålar på pappa, kan ju såklart skriva över den men vill helst köpa en ny i syntet, eftersom jag också vill ha ljuddämpare på och de blir lite för tungt att ha de på cg... Har kollat myckrt på brownings x-bolt som jag gillar skarpt säkringen och de "säkra läget" som den har, skillnad mot Tikka t3, Eller har ni några andra förslag på någon bra 6,5a i syntet. Men jag är ingen miljonär, bara en vanlig jakt och viltvårds elev! Tack för svar!
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Innan jag köpte Sakon så klämde jag på T3:or och X-bolt, tyckte det var väl mycket byrålådseffekt i jänkaren och alldeles för ihålig och tråkig plast på finnen. Dock underbar slutstyckesgång på sistnämda! Spanat in Sauer 101?
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Jag tror du blir nöjd med en x bolt eller en t3a. Jag var i ungefär samma läge valde t3an,jag är nöjd. Ta den som känns bäst,sauern 101 är inte fel heller.
Publicerat Augusti 8, 201312 yr Köpte en T3 lite 308 grymt nöjd så där är valet,, kostar inte skjortan o skippa ljuddämparen på 6,5 den behöver du inte på den kalibern- Så spar du pengen o kan lägga på nåt vettigare
Publicerat Augusti 8, 201312 yr X-bolt eller 101 Har själv x-bolt 308, är nöjd med den. Ta det som känns bäst!
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Jag upplever att jag vifta med x-bolten men sen jag köpt dämparen så är det kanon! Mycket stabilare, kan inget om dem andra bössorna så tyvärr.. Åk till nån handlare som har alla dess bössor du kan tänka dig!
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Författare Jag upplever att jag vifta med x-bolten men sen jag köpt dämparen så är det kanon! Mycket stabilare, kan inget om dem andra bössorna så tyvärr.. Åk till nån handlare som har alla dess bössor du kan tänka dig! Hur är precisonen på x-bolten med dämpare?
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Hur är precisonen på x-bolten med dämpare? skjuter för lite för att svara på den frågan, har haft dämparen hemna i någon vecka bara.