Publicerat Augusti 8, 201312 yr Får man köpa en mörkerkikare/kikarsikte från usa? OT Måste nog börja fuska i tävlingen........
Publicerat September 10, 201312 yr Gen 3 och 4 får inte skickas ur landen men 1 och 2 får dom lov att skicka. här är ett företag som skickar till Sverige http://www.opticsplanet.com/nightvision.html Mvh Rikard
Publicerat September 10, 201312 yr Att ta med hem utan tillstånd bryter ITAR reglerna, federalt brott och fängelse som påföljd, seriöst gen 1-2 är skit o inte värt pengarna, från 70-100 tkr får man bra saker. För alternativa lösningar titta på värmesikten, eller de add on varianter som britterna presenterat. Christian
Publicerat September 10, 201312 yr Detta är en populär post. nu får det fan snart vara nog. först, ursäkta ozzian att mitt utbrott hamnar i din tråd och det är inte dig jag är bitter på. ot och som sagt inget direkt mot dig ozzian utan snarare hur f'd up reglerna kring grisjakt på sina håll är. gris får jagas dygnet runt, året runt (jag räknar inte de två månaderna då årsgrisar verkar kunna väga uppåt 150 kg på sina håll), med fast och på sina håll även rörlig belysning. utöver det tar man till någon typ av laserbelysning (ja, jag vet inte ens vad det är men enligt instagram är det djävulskt effektivt) och även mörkersikten. enligt någon på forumet kan man skjuta galtar på 120 meter med ett sånt. fantastiskt. helt ärligt. när ska måttet vara rågat? tillägg: jag säger inget om hjälpmedel när det gäller skyddsjakt men vi har sedan längre pushat hårt på vad skyddsjakt är. jag vet flertalet ställen där man sätter viltåkrar för att sedan skyddsjaga med diverse hjälpmedel på dessa. nej fy, det är så osmakligt att man kräks.
Publicerat September 10, 201312 yr Författare Jag håller med att många använder lampa mm utan att dom skyddsjagar och det är snedvridet! Men tex så ansökte jag om lampa på grannens mark men fick endast tillstånd på min egen mark!!!! Jag har alltså jakt även på grannens mark men äger den inte. För att få tillstånd så måste markägaren godkänna detta till länsstyrelsen! Så nu är åkern uppbökad då grisarna kom efter det gick att skjuta säkra skott m kikarsiktet! Detta trots att jag köpte Helia 5. Så det finns mer än ett sätt att se på saken!