Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är AndreaS

Featured Replies

Publicerat

Kommer från Finland (40 km norr om Vasa) och heter Andreas... 17 år och studerande... har haft jaktkort i 2 år och tycker mycket om jaga gräsand, järpe (mycker roligt vilt) :) , hare och annat tänkbart... har en Beagle vid namn Niko såm e snart 1 år.. har fått 3 harar för honom nu... :)  ska nu testa att gå på utställning med denne.

Publicerat

Välkommen till jaktsidan :D :D

Publicerat
  • Författare

Tackar tackar...  :D  mycket roligt med jaktforum... nyttigt och kul..  :)

Publicerat

Kul med en intreserad från grannlandet, Farsgubben kommer från vallvik 2-3 mil utanför vasa ;)

Välkommen ;D

Publicerat

Välkommen AnderaS

Publicerat

Niko snart ett år och redan tre harar, du kommer att få en rolig höst med den hunden :)

Välkommen.

Publicerat

Välkommen, hur är det med vilt tex. tjäder, orre osv. i Finland?

Publicerat
  • Författare

Seger: jodå.. förhoppningsvis... :) räkna då också med en bom på hare av mej och en av min far... så det blir 5, några har jag bara sett, oftast för långt skotthåll.... enda negativa är Nikos envishet, bra ibland förutom när man vill hem..  :D

Hallen: orre, järpe finns det nog här... orrar har det varit lite av iår.. men förra året var det betydligt fler.. järpe finns det mycket av hela tiden! tjäder finns det mycket lite av här... man kan höra att nån har sett nån enstaka nångång.. fast inåt landet finns det nog och mera norrut... bor ju själv i skärgården så... det blir mest sjöfågeljakt... fast på den sidan har fåglarna minskat betydligt också... vet inte om det beror på mink? finns jo mycket mårdhund här också... kan bero på den..

Publicerat

Välkommen hit  :)

Publicerat

He va såm faan, en maxmobåu ha hitta hiid...  ;)   :)  Trevligt med andra österbottningar på forumet !

Själv jagar jag i Vöråskogarna  :)

Välkommen.

Publicerat
  • Författare

Jajjamen!  :D trevlit me andra österbottningar jå! mindre trevlit me varg... ;) vi ha haft vargen här vi nu ett par hundra meter ifrån... jasså du jagar i vörå.... kanske du e grytjägare?

Publicerat

jasså det finns andra som jagar i vörå skogen, jag har ordnat så jag har jakträtt i mäkipää skogarna. Bor just nu i vörå.

Publicerat

AndreaS:  Nä, harjakt med Finsk stövare är väl den jaktform som jag gillar mest....

Publicerat
  • Författare

Anders: just så.. :) tänkte att du var grytjägare när det står "2 mårdhundar mindre..." men visst.. mårdhund går ju att jaga på andra sätt...