Publicerat Mars 18, 200521 yr Kommer från Finland (40 km norr om Vasa) och heter Andreas... 17 år och studerande... har haft jaktkort i 2 år och tycker mycket om jaga gräsand, järpe (mycker roligt vilt) , hare och annat tänkbart... har en Beagle vid namn Niko såm e snart 1 år.. har fått 3 harar för honom nu... ska nu testa att gå på utställning med denne.
Publicerat Mars 18, 200521 yr Författare Tackar tackar... mycket roligt med jaktforum... nyttigt och kul..
Publicerat Mars 18, 200521 yr Kul med en intreserad från grannlandet, Farsgubben kommer från vallvik 2-3 mil utanför vasa Välkommen ;D
Publicerat Mars 19, 200521 yr Niko snart ett år och redan tre harar, du kommer att få en rolig höst med den hunden Välkommen.
Publicerat Mars 20, 200521 yr Författare Seger: jodå.. förhoppningsvis... räkna då också med en bom på hare av mej och en av min far... så det blir 5, några har jag bara sett, oftast för långt skotthåll.... enda negativa är Nikos envishet, bra ibland förutom när man vill hem.. Hallen: orre, järpe finns det nog här... orrar har det varit lite av iår.. men förra året var det betydligt fler.. järpe finns det mycket av hela tiden! tjäder finns det mycket lite av här... man kan höra att nån har sett nån enstaka nångång.. fast inåt landet finns det nog och mera norrut... bor ju själv i skärgården så... det blir mest sjöfågeljakt... fast på den sidan har fåglarna minskat betydligt också... vet inte om det beror på mink? finns jo mycket mårdhund här också... kan bero på den..
Publicerat Mars 22, 200521 yr He va såm faan, en maxmobåu ha hitta hiid... Trevligt med andra österbottningar på forumet ! Själv jagar jag i Vöråskogarna Välkommen.
Publicerat Mars 23, 200521 yr Författare Jajjamen! trevlit me andra österbottningar jå! mindre trevlit me varg... vi ha haft vargen här vi nu ett par hundra meter ifrån... jasså du jagar i vörå.... kanske du e grytjägare?
Publicerat Mars 26, 200521 yr jasså det finns andra som jagar i vörå skogen, jag har ordnat så jag har jakträtt i mäkipää skogarna. Bor just nu i vörå.
Publicerat Mars 27, 200521 yr AndreaS: Nä, harjakt med Finsk stövare är väl den jaktform som jag gillar mest....
Publicerat Mars 28, 200521 yr Författare Anders: just så.. tänkte att du var grytjägare när det står "2 mårdhundar mindre..." men visst.. mårdhund går ju att jaga på andra sätt...