Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Upplysnings info björnjakten!

Featured Replies

Publicerat

Har hört att det ska finnas något telefon nummer man kan ringa och får information hur många björnar det finns kvar på tilldelningen. Någon som vet om detta stämmer?

Och i så fall vilket nummer det är?

Publicerat

Detta stämmer, men det är olika nummer för olika län...

Västerbotten 090-10 70 70

Norrbotten 073-066 39 49

detta är dom nummren jag har...du kan få nummren till rätt län på respektive länsstyrelse...

Publicerat
  • Författare

Tusen tack! :D

Publicerat

Värmalnds län  054-19 71 51

Gävleborgslän  026-61 47 12

Publicerat

Jag behöver också upplysningar om björnjakten. ???

Kan någon tala om var jag ska jaga? ;) ;D

Publicerat

Här är en sida med uppgifter om tilldelning och hur många björnar som skjutits i respektive län. Sidan uppdateras löpande, men går ej att lita på som info innan man går ut på jakt.

Man måste ringa något av numren som tidigare inlägg angett.

http://www.sva.se/dok/720.html#X

Bärrika områden är nog ett ställe att leta björn på, fast det hade ni väl redan listat ut.

Ha koll på björnens ständige följeslagare, korpen. 

Publicerat
Bärrika områden är nog ett ställe att leta björn på, fast det hade ni väl redan listat ut.

Ha koll på björnens ständige följeslagare, korpen. 

Var nog mest vem som håller med mark åt mig som jag menade. ;) ;D ;D

Publicerat

Musköt har du provat din hund på Björn? jag ska prova min valp på björnspår om jag hittar något vill säga, dock så är det samma problem med björnmarker, men jag har inte dragit i alla trådar i år då han bara är 4 mån, men till nästa år så ska jag ut och jaga björn om jag så ska köpa ett eget skifte.

Brorsan är uppe nu och jagar hans 5mån valp hittade och spårade björn i 1,5 tim igår morse, gammelhunden skällde ståndskall vid två tillfällen, vid det första kom han tillbaka och det sista så var det för tätt för att gå in själv, det var båda hundarnas första kontakt med björn, valpen är en riktig vildpanna och räds ingenting.

Publicerat
  • Författare
Musköt har du provat din hund på Björn? jag ska prova min valp på björnspår om jag hittar något vill säga, dock så är det samma problem med björnmarker, men jag har inte dragit i alla trådar i år då han bara är 4 mån, men till nästa år så ska jag ut och jaga björn om jag så ska köpa ett eget skifte.

Brorsan är uppe nu och jagar hans 5mån valp hittade och spårade björn i 1,5 tim igår morse, gammelhunden skällde ståndskall vid två tillfällen, vid det första kom han tillbaka och det sista så var det för tätt för att gå in själv, det var båda hundarnas första kontakt med björn, valpen är en riktig vildpanna och räds ingenting.

Din brors valp är det också en laika?

Du kanske ska ta och komma upp till dalarna nästa år och jaga björn. Extra hundar är alltid bra att ha under björnjakten. ;)

Publicerat

Nej. Men skulle vilja prova på både björn och lo. Tyvärr har man ju för dåligt med kontakter i rätt landsände.

Publicerat

Lodjur har vi så det kan jag ordna, björn håller jag på och kollar lite mer exakt med inför 2007.