Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

100m bana / Inskjutning i Sthlm

Featured Replies

Publicerat

Hej på er,

Nu är äntligen min Hva 648 restaurerar och redo för bruk. Som en gammal Värmlandspog som flyttat till Sthlm för karriären så letar jag nu efter era tips på en bana att hålla till på.

Jag har skjutit och tävlat sedan barnaben, så processen är i sig inget okänt, men det är banorna runt min nya bostadsort.

Vad finns det för banor med en inskjutningbana runt Sthlm där jag kan husera med en 8*57?

Gängse rutin lär också skilja från skogen, jag utgår ifrån att man inte kan åka dit som man önskar och panga på, men behöver man vara medlem eller kan åka till dem som gäst?

Hur ser öppentider för banorna ut?

Kostar inskjutning något i normalfallet utöver mina egna kostnader i form av ammunition och tavla? I så fall, vad ligger snittet på?

Jag har letat mig runt på olika banors sidor, men som vanligt så huserar vårt släkte hellre i skogen eller på banan framför att designa hemsidor och uppdatera dem med den senaste informationen.

Tack på förhand

V.h.

Daniel

Publicerat

Rosersberg har du en inskjutningsbänk som allmänheten kan använda ;)

Publicerat

Så även Haninge. Där är det bara att panga på på inskjutningsbanan. Kan vara lite kö såhär i början på säsongen.

Tror att banan öppnat för allmänheten nu och då är det onsdagar, lördagar och söndagar som gäller.

Huddinges bana i Gladö Kvarn är ett annat tips.

Lycka till!

Publicerat

Vart i Stockholm är du norr eller söder ?????

Publicerat
  • Författare

Perta: Tack tack. Vart ligger det?

Fitzenstrahl: Tackar för tipset!

Ken1: Jag huserar på Södermalm, men kan givetvis ta mig dit det finns plats och möjlighet att få mängdträna.

Publicerat

Finns en liten skjutbana mellan ösmo och Nynäs där vi brukar va. Finns både 100 och 200m . Söndagar fram till 12 och Onsdagskvällar är det pistol men annars är det skytte 365 om året 8.oo till 20.00. Egna tavor stifftpicka och skiva. Man brukar få vara själv :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Ken1: Tack för tipset, en hyfsat tom bana låter fint så slipper man köerna och kan träna på lite mer effektivt. Det blir en liten tur med bilen men det kan det få vara värt.

Krävs medlemskap eller vem kontaktar man om att man är där samt förhållningregler (eller är det gammalt sunt bonförnuft som gäller, vänta din tur, städa upp ditt skräp, etc.)?

Publicerat

Medlemskap ska man nog ha annars åka dit med någon som är.Bondförnuft gäller om man har det och det har inte alla. städade där i en timme för några veckor sen innan jag sköt. Men men dom kanske hade bråttom hem och göra rent sina 38or :biggrin:

Publicerat

Ken1: Tack för tipset, en hyfsat tom bana låter fint så slipper man köerna och kan träna på lite mer effektivt. Det blir en liten tur med bilen men det kan det få vara värt.

Krävs medlemskap eller vem kontaktar man om att man är där samt förhållningregler (eller är det gammalt sunt bonförnuft som gäller, vänta din tur, städa upp ditt skräp, etc.)?

Och banan ligger i skogen :D

Publicerat

Bor du på söder är det ju dumt att köra norrut genom stan, gå på Ken1 mfl. förslag

Publicerat
  • Författare

Steve: Yes! Bort från den förbenade betongen!

Pertan: Sant, kanske blir smidigare.

Publicerat

Steve: Yes! Bort från den förbenade betongen!

Pertan: Sant, kanske blir smidigare.

Då kan du stanna förbi på en kopp stark alt en svalkande :)

Publicerat
  • Författare

Ha ha kanske det kanske (om jag lyckas lura i frugan vilken fantastisk idé det är att hon ska köra fram och tillbaks till en skyttebana)

Publicerat

Ha ha kanske det kanske (om jag lyckas lura i frugan vilken fantastisk idé det är att hon ska köra fram och tillbaks till en skyttebana)

Klart hon gör det! Finns svagdricka och badstrand! ;)

Publicerat

Från söder har du kanske 25 min resa till Haninge. Du behöver inget medlemskap för att skjuta inskjutningsbanan, bara pricka in när det är öppet för allmänheten (ons, lö, sö).

Målställningar finns. Jag brukar släpa med tavlor (som jag skriver ut från nätet) och en häftpicka.

Mvh. Fitz

Publicerat

www.hjk.se

Publicerat
  • Författare

Ok, tack för tipset Fitz.

Publicerat

Norr om Stockholm, i Vallentuna, finns en som har 100,-200 och 300m. en lugn och ganska folktom skyttebana. ingen kö(när jag varit där i alla fall)eller tidbokning.  http://www.osseby-skytte.se/

Publicerat
  • Författare

Tack för tipset Jimmy.