Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Classic 2000 halvautomat

Featured Replies

Publicerat

Jag har en classic 2000 som har fungerat jättefint fram tills det jag bytte till slugpipan. Efter det skjuter den bara ett skott, den vägrar alltså att ladda om...tydligen så ska det sitta en o-ring som ramlat väck. är det någon som vet dimension och placering för denna o-ringen?

Publicerat

Kolla i ringen på hagelpipan du demonterade. Den sitter kanske fast där. De gjorde min då förra ägaren inte varit allt för nitisk med vapenvården.

Kan mäta min imorgon, men din lokala vapenhandlare kan säkert ta hem en ny om den kommit bort helt.

/M

Publicerat
  • Författare

Tackar så hjärtligt! :)

• 11 months later...
Publicerat

Kör vidare med denna tråden då jag också har en Classic halvautomat.

Den o-ringen är halvköttad på min bössa, sitter i ett spår i klumpen som är pålödd under pipan och utgör lopp för gaspistongen. Sitter även en gummiring i förstocken som hjälper till att täta så min funkar iof ändå.

Dock råkade jag ut för ett annat fenomen idag med bössan som jag tänkte dela med mig av.

Fick plötsligt eldflammor i trynet på lerduvebanan från utkastaröppningen :sad:

Första tanken, vad i H--E??? Men brassade vidare för jag ville inte avbryta serien.

Visade sig att den inte reglade slutstycket ordentligt varje omladdning så plötsligt funkade den som rekylomladdad :verymad:

Rev ner hela skiten i molekyler och gjorde rent allt ordentligt, felet var att plastbussningen mellan gaspistongen och släden som löper på magasinröret hade krympt och kärvade ordentligt mot magasinröret.

Denna bussning är inpressad i släden och lösningen var en rakbladsvass morakniv som jag karvade ur lite material ur bussningen med så löpte den hur lätt som helst :thumbsup:

Detta är min första hagelbrakare och resonemanget var att det skulle vara en bössa jag inte behövde vara rädd om, en billig brukspang helt enkelt :woot: