Publicerat Augusti 14, 201312 yr Jag ska nu köpa en ljuddämpare av märket sonic 45 till min tikka 6,5 och har möjlighet att göra gängningen själv. Jag undrar då följande: Finns det någon risk för att dämparen kommer att ta i pipan då den går ner över pipan ca 12cm? Är på jobbet och har inte möjlighet att mäta. Man behöver inte svarva ur dämparen va? Och visst borde det funka med M14x1 gäng på orginalpipan? Utan kortning? Då dämparen skall ha ca 1,5mm att bottna mot i botten av gängan? Tacksam för svar!
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Dum fråga,vill inte vara besserwisser utan bara omtanke!! Du vet att man gängar efter loppet och inte efter yttermåttet på pipan? Inte helt säkert att loppet är centrerat.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Författare Joodåjajjemen... Har en svarvare på jobbet som har gängat 50talet pipor utan några klagomål. vill bara veta att jag beställer rätt gäng på dämparen, och att den inte kommer att ta i pipan innan gängen har bottnat.