Publicerat Augusti 16, 201312 yr Detta är en populär post. De e möe nu... en dovkalv = trafik.. ett dödsök på gris och en bakbensskjuten bock avklarad och ett rå-eftersök till på gång. Jädrans va nöjd jag är med nyförvärvet Signe
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Författare Signe dödar galten medels ett bett i svansen.... Bakbensskjuten bock som Signe "fixade" som löshund.. Storry kommer väl va de lider... Man är rätt sliten nu... Brist på sömn sen ett par dar.. Summa sumarum idag...än så länge... En trafik dovkalv, låg i diket. Ett dödsök gris 80m, En bakbensskjuten bock. Samt ett som det visar sig kontrollsök på en bock..
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Vad är det för raser du har Niklas? Spec Signe är lite svårplacerad.
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Författare Signe är en Alpenländische Dachsbracke sen har jag en allt för gammal wachtel och en plott i sina bästa år.
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Författare Har lite tid nu så då plitar vi ner lite.. Inatt vid 2.30 fick jag samtalet ang påkört "rådjur".. Va så in i h-vete trött då... Försökte ringa och SMS några andra som kunde ta det. Råkade visst somna om medans jag höll på med det.... Åkte själv ut vid 5 nånting och hittade en död dovkalv i diket, såg ut som den exploderat och flugit 20m... på en 50 sträcka... strax innan en 90 böj mitt i en liten by... Vågar lova att det gått jävligt fort för föraren... Medans jag är där så har jag SMS kontakt med en polare som precis skjutit på en ensam gris i 60 kg klassen. Han undrade om jag ville träna unghunden lite. Va ju ändå ute så vi provade. Gick hur bra som helst, förutom att Signe drar som en idiot i spårlinan... den hade väl gått en 80m. När vi håller på med det smäller två skott inne på vårt. En bock på skjuten men troligen bom enl skytten. Bocken stod still efter första skottet och när den drog iväg kastades ett skott till efter. Åkte dit, tog jycken i lina och drillingen på ryggen. Väl på skottplats så märke jag att jag bara hade två slug med i fickan... allt annat låg i bilen. Äh. det går väl tänkte jag och la i dem i byssen för säkerhets skull. Verkade inte som tiken hade riktigt koll i början för det bar ut på hygget lite längre bort men hon vände in mot där jag misstänkte att bocken flytt. Såg då blod i löpan, vanligt muskelblod. det bar iväg ytterligare en 80m så far bocken upp till vänster om mig och jag får ett läge rakt bakifrån. Den rasar ihop i smällen, fan va bra tänkte jag och kopplade loss Signe som for omkring lite.. Skytt och son säger då att bakbenet är av på den och den sticker... H-vete... Signe far omkring där bocken trillade men får inte med sig löpan. Rätt vanligt fenomen när det ligger krutrök i luften. Tänkte att detta kommer bli skit... Så får hon tag på löpan och skriker iväg. Jag hänger på, drevskallet går över i ståndskall en 100m bort. Springer som en idiot för att hjälpa till Ser bocken bakom en stenmur, den gör utfall mot hunden som hoppar runt och vrålar. Så sätter bocken fart mot Signe som retirerar rakt mot mig med bocken i hasorna. Jag fäller den typ 30cm framför bösspipan och den blir liggande vid mina fötter. Signe glad och jag skitglad hade varit ännu gladare om hon tagit den själv men för att vara ung och oerfaren så va det kanonjobb. Blev ett sök till på en bock men det verkade som det va helbom. långt håll, 7mm rem va kalibern och 150grains kula tror jag det va. Det måste bli blod efter den om den varit träffad. Signe rätt vimsig och far omkring en del men vi spårar en löpa ca 400m utan att se nått. Tar om många gånger och ringar men det blir inget av det. Gör om hela proceduren med den gamle wachteln men hon va typ rätt ointresserad. Rätt säker på att det va bom.
Publicerat Augusti 17, 201312 yr De e möe nu... en dovkalv = trafik.. ett dödsök på gris och en bakbensskjuten bock avklarad och ett rå-eftersök till på gång. Jädrans va nöjd jag är med nyförvärvet Signe Visst är det underbart när en unghund börjar leverera!!! Vad vore livet utan hundar?
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Författare Visst är det underbart när en unghund börjar leverera!!! Vad vore livet utan hundar? Jepp! Sen är det ju de där med att de inte lever lika länge som en annan... Har en gammel trotjänare nu som nog snart får vila... känns så jävla jobbigt...
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Jepp! Sen är det ju de där med att de inte lever lika länge som en annan... Har en gammel trotjänare nu som nog snart får vila... känns så jävla jobbigt... Jo jag vet men det är dock minnena som blir kvar.. Tusan va bra jyckarna blir när minnen börjar blekna. Men som sagt när en gammal trotjänare börjar närmar sig de sälla jaktmarkerna så är det tungt. Jag trodde min gamla (12,5 år) gjort sitt till denna säsong men duvorerna kunde han inte låta bli att hämta även om tempot inte var som i fornstora dag och första duvan var lite för god . Men efter en uppsträckning så satt allt som det skulle . Men änderna får nog vara slut med.