Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett bockeftersök till..

Featured Replies

Publicerat

Fy fan va jag sprungit ikväll.... eller kanske det blev mer ta sig fram så snabbt jag förmår...

Påskjuten bock. hittade ljusa/vita hårstrå på skottplats. såg inget blod..

Regnade rätt bra då. såg bocken när den gick ur legan den hoppade högt o fint och fick bra fart... så bra att jag bommade.... alla benen va ok,

Hittade en femkrone stor fläck med blod mitt i legan, tryckte hårt i den med fingrarna och det va inte mycket nere i mossan heller. Luktade inget och va rent muskelblod.

Signe satte efter och jag med... hon bröt efter 7km:ers förföljande med emellanåt rätt bra kontakt va det lät som. Jag hängde på allt jag förmådde men genade givetvis så mycket det gick... så bröt hon och mötte mig på löpan, jag tyckte vi skulle gå o kolla där hon bröt men nä... hon drog iväg i sin egen löpa mot bilen... sket i att husse stod o skrek... va nere o kollade där hon bröt men såg inget av värde. Fick skjuts till min bil och inväntade hunden. men det sket sig 400m från mig kom hon ut på en liten skogsväg och tog den på helt fel håll... fick tyvärr åka och hämta henne.... sånt är inget bra för en unghund... jävligt tråkigt med bocken men jag fick det till att vara ett snuddskott undertill bakom frambenet. Inget lätt uppdrag ens för en rutinerad hund. Det som är konstigt är att bocken tog sårlega 100m från skottplats så den bör varit påverkad av träffen men inte i rörelserna. Tråkigt att misslyckas men sånt händer tyvärr...

Gjorde ett försök med gammhunden oxå men det gick inte bättre...

Publicerat

Du menar att du rispat rådjuret vid bröstet typ,, ja inte ska dom lägga sig i lega för det -

Håller med ang sårlega konstigt

Publicerat
  • Författare

Du menar att du rispat rådjuret vid bröstet typ,, ja inte ska dom lägga sig i lega för det -

Håller med ang sårlega konstigt

Ja..  alternativt bakkant benet i muskeln.

Sånt hår sitter där.

Sårlega tar de när det är skada i muskel och skinnet o blöder.

Publicerat
  • Författare

ska gå på igen med annan hund om en stund.

Publicerat
  • Författare

Skytten satt och såg en sextaggare på samma ställe tidigt i morse. Om det är samma va han inte säker på men den kom i nästan samma stråk som den påskjutna. 

Vi har varit där lite senare och försökt med en hund till men resultatlöst.

Enda vi kan konstatera är att mitt kräk högst troligt varit efter rätt djur hela vägen.