Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tysta sulor - eller hur Bonden förstör smygjakten

Featured Replies

Publicerat

Jaha, det var som jag trodde.

Egen mark och förväntan på topp inför bockpremiären, enda frågetecknet var hur det skule gå att smyga på skogsvägarna?

Marken är delvis en "Gudrun mark" i Halland, och bonden ha fått ett par hekar avverkat av stormen. För att förbättra för maskinerna tog han och la ett nytt bärlager på alla vägarna, et bärlager som knastrar bara man tittar på det.

Smyga är sudd på omöjligt, tar liksom en timme att komma 200meter, och då knastrar det bara lite.

Det är en skogsmark så jag har ingen klövervall att sitta vid utan bara hyggen och så, men vägarna ahde varit perfekta att smyga runt på - förutom knastret då.

Vad kan man göra, förutom att gräva bort lagret  :-[

Kan man köpa  raggsockar i storlek 48 och klä undersidan med tjockt ludd?

Förslag?

Publicerat

har sett tjocka fleece sockor/tofflor gjorda för ändamålet på någon sida. fast verkar inte komma på just nu var det var..

Publicerat

dubbla raggsockor som du applicerat en filtsula i under fötterna kör jag med... men o smyga o kolla hyggen har jag svårt för det är jävligt lätt o missa en bock eller att bara skrämmer dom...  lite tråkigt men mest framgångrik har jag varit när man bara suttit stilla vid nån bra hyggeskant gärna så man ser ett 50 meter in i skogen.. dessutom är det lättare o komma åt räv på det viset.  annat är det på klövervallar... egna teorier är att dom rådjuren är lätt dumma o dessutom saknar luktsinne... :D