Publicerat Augusti 20, 201312 yr Jag har betällt en ny studsare med ny kikare för nästan 30 000. Fullt pris för bössan, fick litet rabatt på kikaren och dom bjuder på montering med passande stålringar. Jag har aldrig köpt något nytt vapen tidigare, bara begagnat. Min undran är om det är vanligt att det följer med något extra? Jag menar en ask ammo, vapenrem, fodral e.dyl.? Vad är rimligt att fråga/be om? Hur gör ni?
Publicerat Augusti 20, 201312 yr När jag köpte ny bössa så bjöd dom på vapenremmen och montering av kikare. Visst var det en ganska vanlig rem, tror den kostade 300. Ammo fick jag betala för.
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Marginalerna är inte så stora och ammo är inte billigt, men prata med handlaren, han kanske kan göra en deal på ammon så att den blir billigare?!
Publicerat Augusti 20, 201312 yr I stället för att be om en faktiskt rabatt eller ge motbud, dvs pruta så brukar jag säga att "slänger du med xxx så blir det affär". Det brukar gå bra. T ex köper du bössa och kikare ingår naturligtvis montering, vapenfodralet. Småpengar i sammanhanget. Ammunition är av någon märklig anledning handlarmarginalerna just marginella. iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Försök få lite tillbehör med i köpet, där har handlarna störst marginaler. Vad gäller ammo så tycker jag du ska fråga efter 10% rabatt, får du ett nej beror det oftast på att de har för små marginaler och inte för att de inte vill.