Publicerat Augusti 21, 201312 yr hej Skjuter med en fx cyklone ( rörlig mål, älgbana, kul som f-n) det blir nog en 500 skott i veckan. Nu till frågan vad behövs rengöras?? Har köpt sk kuddar som jag laddar i magasinet och skjuter iväg, har gjort det en gång men efter 4 kuddar så är det fortfarande svarta avlagringar på kudden, inte så mycket men ändå. Är jag på rätt väg eller finns det andra metoder? Räcker 3 -4 kuddar eller skall man skjuta fler? Slitage på bössan ? något att tänka på ? hur lågt tryck törs man skjuta med? Många frågor hoppas någon orkar svara/ Ronney
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Bra fråga? Någon som har idéer så läser jag gärna med Har haft min bössa ngr år nu och inte vårdat i någon utsräckning så det kan ju vara dags. Såg på Hurricane att där fanns en boresnake till luftgevär.. osäker på om den passar Cyclone med bössans laddmekanism. Min rapplar lite ibland med matningen av magasinet vilket inte Mike upptäckte i natt i stridens hetta så han drog två bra luftpuffar mot en kanin som inte brydde sig så värst
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Jag har lossat pipan i samband med pipbyte och sedan använder jag 222ans mjukare borstar, jag har inte märkt något negativt i det.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Hepp! Hur lossar du pipan?? Känns sådär att skruva med grejerna, fått för mej att detta är jävligt rappligt material och kräver en hög nördfaktor för att fixa skruvandet. Sen funderar jag lite på detta med vården, att dra pipan känns inte som det viktigaste utan prio känns som det är att smörja mekanism osv så man får den att må bra?
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Jag har en FX Verminator men jag tror att det är samma system som Cyklonen!?! Du blir i så fall tvungen att ta av kikarsiktet för att sedan lossa de 2 insexskruvarna som sitter på ovansidan. Innan du drar ur (vilket kan vara lite trögt om du inte gjort det på länge) så ska du tejpa en bit maskerings tape runt pipan och sätta en markering på ett ställe så du ser att pipan kommer så exakt som möjligt tillbaka, det finns ett hål i undersidan som måste liva exakt med hålet i vapnet annars får du mindre luftflöde (Har du fullt flöde nu= full kraft?? ) Jag har inte märkt att skottställningen ändrat sig alls efter att jag gjort detta, så länge jag monterat tillbaka kikarsiktet på samma ställe. FX är lite pilligt att jobba med i mekanismen osv men inte omöjligt, pipan är däremot lätt att pilla med.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Jag har en FX Verminator men jag tror att det är samma system som Cyklonen!?! Du blir i så fall tvungen att ta av kikarsiktet för att sedan lossa de 2 insexskruvarna som sitter på ovansidan. Innan du drar ur (vilket kan vara lite trögt om du inte gjort det på länge) så ska du tejpa en bit maskerings tape runt pipan och sätta en markering på ett ställe så du ser att pipan kommer så exakt som möjligt tillbaka, det finns ett hål i undersidan som måste liva exakt med hålet i vapnet annars får du mindre luftflöde (Har du fullt flöde nu= full kraft?? ) Jag har inte märkt att skottställningen ändrat sig alls efter att jag gjort detta, så länge jag monterat tillbaka kikarsiktet på samma ställe. FX är lite pilligt att jobba med i mekanismen osv men inte omöjligt, pipan är däremot lätt att pilla med. Håller med Hipshot, verkar lite rappligt med underhållet av dessa Fx bössor så det blir nog att leta reda på någon som kan detta.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Då skulle jag kolla med hurricane.se om de inte löser det själva så har de kontakterna som behövs