Robla 23 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Hej! Ska hjälpa till att skjuta bort kajor vid en ladugård imorgon, dem är alldeles för många nu! Tänkte lägga mig gömd på utsidan i ett dike.. Eftersom detta blev väldigt spontant så har jag varken lockpipa eller bulvaner. Kan mat få ner en del iallafall? Tänkte om jag ska sätta ut kajor på pinnar som jag lyckats skjuta? Eller kanske slänga ut någon "mat" vid skottplatsen? Isåfall vad? Tips mottages gärna :) Quote Link to post Share on other sites
Christian N 7,398 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Var där före kajorna, använd camo/dölj dig, skjut och skjut som de ger dig läge. /Christian 1 Quote Link to post Share on other sites
Hipshot 10,759 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Finns det någon åker/vall som kajorna landar på? Vart äter de på gården? Där de brukar landa kan du placera skjutna så lockar det nog ned fler. 1 Quote Link to post Share on other sites
Robla 23 Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Dem äter runt ladugården från tidig morgon till sen eftermiddag, sen drar dom alltid vidare till en åker 200 meter bort och sitter där.. Tack för tipsen! Får se hur det går Quote Link to post Share on other sites
mr Snok 45 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Packa ihop de skjutna kajorna likt duvskal, det lockar in när de återkommer mellan kanonaderna. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts