Publicerat Augusti 22, 201312 yr Någon som har kolla på om det är någon kvalitetsskillnad på olika pipmaterial? Är i full färd med att beställa en ny bössa men det finns ju lite att välja på. Blånerad, rostfritt, fosfaterad... Hade en rostfri i tankarna men dom rostar väl dom med. Bössan är en sako Vore tacksam för lite input.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Fosfatering är bara en ytbehandling och ingen materialkvalitet. Finns kolstål eller rostfritt. Klart det går att få rostfritt att rosta men jag har ännu inte sett det,det omvända har jag däremot sett åtskilliga ggr såväl utvändigt som inne i pipan. /Mike
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Fosfatering är bara en ytbehandling och ingen materialkvalitet. Finns kolstål eller rostfritt. Klart det går att få rostfritt att rosta men jag har ännu inte sett det,det omvända har jag däremot sett åtskilliga ggr såväl utvändigt som inne i pipan. /Mike Jo visst är det så, jag uttryckte min fundering lite klumpigt. Jag avser att köpa ett vapen jag vill kunna ha länge och inte slita ut i första taget och tog därför eventuella rostangrepp med i beräkningen. Men då har jag blivit lite klokare iaf, tack