Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ny bat machine på väg in.

Featured Replies

Publicerat

jag har haft roligt skytte i år i sporterklassen men tycker att min bat passar för jakt mer än bänkskytte vilket inte är konstigt då specen är utformad med 100% inriktning på jakt.

längtade efter en riktig bänkbössa och nu tog jag och köpte en färdig bat som jag vet all historik bakom då jag känner ägaren.

jag kände direkt en iver inför nästa säsong och det ska bli riktigt trevligt att tävla i hv/lv.

http://i3.photobucket.com/albums/y67/Olsson/IMG_2358.jpg

bössan har kapasitet att skjuta bra om skytten har turen på sin sida. här en femskottare på 0,95mm på 100m.

Publicerat

Är det snygg-Runes gamla bössa? Och glöm inte bort att alltid kalla honom snygg-Rune, han är lätt homofob. :-)

-- Mts

Publicerat
  • Författare

nej sonnys.

Publicerat

Oki... Rune var den enda Olsson jag kom på. :-)

Bra bössa i alla fall, det blir kul att få se dig med den nästa år.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Ja. Just nu är största problemet kulor. Verkar vara soprent på passande sådana på ett tag.

Publicerat

Vad är det för kaliber i härligheten?:) 6xc?

Publicerat

There can be only one: 6 PPC

Vet inte om nån i hela norden använder nåt annat idag. Nån enstaka har använt .22 PPC och varianter därav och snart kommer väl nån .30 PPC efter att senaste idiotrekordet skjutits med en sån, men 6 PPC är Da Shit.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Mats har rätt. Det är till 99% 6ppc som gäller i bänkskytte. Inte ens 6mmbr duger.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

post-703-0-01275500-1379706559_thumb.jpg post-703-0-17843600-1379706648_thumb.jpg

Monterade kikare i dag och tog fram en laddning. Det gick snabbt med laddvikten men var svårt att tyda vilken friflykt jag skulle ha tills jag ökade från fem skott till sju skott per serie.

Jag är nöjd med bössan med tanke på att jag har en bättre pipa till den som jag sparar till jag är mer tränad.

• 9 months later...
Publicerat
  • Författare

Uppdatering.

Tävlingarna har flutit på bra med SM LV i fredriksberg och sävar open avklarade. Kvar är webbcup,haggva, brattvall (SM hv), nm i trondheim och white head. En till Krieger med 14 tums stigning är beställd som stenroos har börjat jobba med då min ena pipa mantlar fruktansvärt. Fortfarande nöjd med bössan iaf.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Är på Åland nu och har haft ett trevligt snack med stenroos vilket har fått mig mer säker på vilken väg jag ska ska ta i skyttet efter mitt hemska resultat på nordiska mästerskapen. Spakstöd blir nästa steg inför White head cup.

Var förbi sunes och sune skulle sälja sin vinnar bat i vänster. Ett extremt smäckert lås som jag själv skulle vilja ha och med bat originalstock monterad av bat.

Får med mig en ny pipa imorgon och det ska bli spännande att se vad den går för. Stenroos skulle kolla upp en pipa till som är för min bössa och kolla hur många skott den har kvar så kanske har jag snart tre pipor att utvärdera för jag har en hemma som ligger och väntar.