Publicerat Augusti 24, 201312 yr Jag undrar om någon har ett tips på en bra vapenhandlare i Stockholmstrakten. Helst med stort utbud, kunnig personal som hjälper till att hitta rätt vapen och inte lurar en. Det är hagelgevär jag är ute efter och jag åker hellre till Sörmland än Uppland eftersom jag bor på den sidan stan men kan tänka mig att åka till båda länen.
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Jag undrar om någon har ett tips på en bra vapenhandlare i Stockholmstrakten. Helst med stort utbud, kunnig personal som hjälper till att hitta rätt vapen och inte lurar en. Det är hagelgevär jag är ute efter och jag åker hellre till Sörmland än Uppland eftersom jag bor på den sidan stan men kan tänka mig att åka till båda länen. Walter Borg är en handlare som är bra och pålitlig tycker jag och gärna återvänder till, ligger nära centralen / kommunikationer och är således lätt att besöka. Sedan gäller det att besöka butiken i rätt tid så att det inte är för mycket folk i butiken, sedan så gäller det att rätt hen är på plats. Boka en tid för personlig shopping om det går eller slå en pling när det brukar vara lugnt i butiken och besök den.
Publicerat Augusti 25, 201312 yr Walter borg har stort utbud av bössor. Ingen av personalen på borgs lurar dig men det finns olika nivåer av kunnighet. Du ska be att få hjälp av Björn,dels kan han detta med kolvmått,spångbild m,m dels är han en ivrig användare av hagelvapen på såväl jakt som bana så han förstår hagelvapen bättre än alla andra där inne,dessutom så har han ägt eller skjutit med de på marknaden flesta förekommande modeller och konstruktioner. Men även Jens och micke kan hjälpa dig men det blir då på det teoretiska planet vilket iofs inte är fel. /Mike
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Ja, jag kan inte tillägga något utan håller med övriga om Walter borgs "braighet". Hunt kan vara skoj för att se deras troféer dock, om du råkar vara i närheten. Men ska jag handla något i butik blir det alltid wb. Har dock tänkt åka till huntyard berras nån gång så dit får du gärna ta en sväng för att rapportera till mig :-) lycka till med hagelbössajakten. Xperia Z made this
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Författare Hunt har jag varit på och köpt apporteringsvilt, det verkade absolut vara en trevlig affär med häftiga troféer. Jag har även varit på huntyard berras i Vårby, de var väldigt trevliga när jag köpte ett par gummistövlar och informerade om att de skulle ha rea på stövlar fr.o.m. kommande helg (det här var typ en tisdag) och lät mig handla för det kommande reapriset. När jag däremot bad att få titta på gevären (vid ett annat tillfälle) så var den personen inte alls trevlig, han visade med hela sitt kroppsspråk att han inte var intresserad av att visa sina vapen för nån nybörjare. Han stod typ och suckade och var på väg ur rummet hela tiden. När jag frågade vad han hade för begagnade hagelgevär inne så pekade han bara på en vägg och sa "Det är de där, men det är bara skit" utan att specificera sig ytterligare. Sedan var det än väldig oreda i rummet där de hade vapnen med fullt med kartonger på golvet. Det var lite det besöket som gjorde att jag startade den här tråden, jag vill nämligen inte gärna hamna i den situationen igen.
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Hunt har jag varit på och köpt apporteringsvilt, det verkade absolut vara en trevlig affär med häftiga troféer. Jag har även varit på huntyard berras i Vårby, de var väldigt trevliga när jag köpte ett par gummistövlar och informerade om att de skulle ha rea på stövlar fr.o.m. kommande helg (det här var typ en tisdag) och lät mig handla för det kommande reapriset. När jag däremot bad att få titta på gevären (vid ett annat tillfälle) så var den personen inte alls trevlig, han visade med hela sitt kroppsspråk att han inte var intresserad av att visa sina vapen för nån nybörjare. Han stod typ och suckade och var på väg ur rummet hela tiden. När jag frågade vad han hade för begagnade hagelgevär inne så pekade han bara på en vägg och sa "Det är de där, men det är bara skit" utan att specificera sig ytterligare. Sedan var det än väldig oreda i rummet där de hade vapnen med fullt med kartonger på golvet. Det var lite det besöket som gjorde att jag startade den här tråden, jag vill nämligen inte gärna hamna i den situationen igen. Det var konstigt. Jag har vid ett flertal tillfällen varit inne i Vårby butiken och tittat på vapen och vapenkillen har alltid varit trevlig och visat upp det han har haft inne. Jag brukar nästan alltid köpa ammo där just pga den trevliga personalen.
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Författare Det kan ju ha varit så att han hade en dålig dag när jag var där eller att han var jättestressad för att han var tvungen att packa upp alla kartongerna på golvet. Hur som helst var det inte särskilt trevligt bemötande, men jag kanske får ge dem en chans till.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Författare Walter borg har stort utbud av bössor. Ingen av personalen på borgs lurar dig men det finns olika nivåer av kunnighet. Du ska be att få hjälp av Björn,dels kan han detta med kolvmått,spångbild m,m dels är han en ivrig användare av hagelvapen på såväl jakt som bana så han förstår hagelvapen bättre än alla andra där inne,dessutom så har han ägt eller skjutit med de på marknaden flesta förekommande modeller och konstruktioner. Men även Jens och micke kan hjälpa dig men det blir då på det teoretiska planet vilket iofs inte är fel. /Mike Jag var inne på Walter Borg idag och fick väldigt bra hjälp av personalen där, han (Jens tror jag) svarade tålmodigt på alla mina nybörjarfrågor och var verkligen supertrevlig. Det jag däremot inte hade väntat mig var att de i princip inte säljer några begagnade hagelvapen utan hänvisade bara till sin auktion senare i höst. Jag var även inne på Hunt och även där såldes allt begagnat på auktion. På grund av ovanstående så väcker jag den här tråden och frågar om någon har nåt tips på en vapenaffär i Stockholmstrakten där de säljer begagnade hagelvapen över disk?
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Se till att ha någon kunnig och intresserad med dej och åk till Uppsala. Grotta igenom bössorna där själva utan hjälp.. finns en del, mycket junk, men tidvis kan man göra fantastiska klipp där.