Publicerat Augusti 26, 201312 yr tänkt att jag sku köpa en ny hagelbössa nu när min gamla VALMET bock börjar bli lite sliten, har tänkt att jag ska köpa mig en halvautomat men vet int vilket märke. TIPS
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Finns massor skrivet om detta, gå in på arean Våra Hagelvapen och läs där och bilda dej en grundläggande uppfattning. Därefter blir det lättare att hantera en sån här fråga. Sen vore det kul att se hur du resonerar när du kommer fram till halvautomat. Inget ont om dem, ska titta efter en idag, men hur tänker du? Och framför allt vad använder du hagelbössan till? Det styr vapenvalet i hög utsträckning ofta.
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Författare har funderat och tittat runt på arean våra hagelvapen, och fastnat lite på benelli comfort, och den ska användas främst till sjöfågel och småvilt som hare och räv.
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Tycker du landat väl i tillvaron Bra bössa, har nog aldrig haft någon vapenförklarad klick. Omladdningsproblem enbart när vi fick tag på sunkplugg.. All vettig plugg har min svalt, tom laddat om 20 gr Gyttorp plugg men då inte helt säkert.