Publicerat Augusti 27, 201312 yr Jaha vad är detta? SKB 1300.. Ngt att ha? Just det! den där skumma knappen på lådan.. vad är det? Fimpa omladdningen eller vad? Har inte listat ut vad det kan handla om..Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Ahh du sa inte att det var en 1300,modern bössa ju! Tangenten du ser på lådans vänstra sida är "magazine cut off" aktiverar du den så matar den inte upp en ny plugg. På framstockens högra sida ska det finnas en ställskruv för light eller heavy loads-bara att välja. säkert funkis och bra arbetshäst. /Mike
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Författare En akilleshäl passerad och godkänd, går att ladda med tre plugg! Känns faktiskt riktigt bra..
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Författare He he.. kollade klippet som Christian hivade in tidigare, snappade att det gick att plundra med grejer kvar i magasinet. Faktiskt en funktion som jag saknat hos Benelli.. Bössan känns som sagt riktigt bra, det enda rejäla jävla bakslaget är att SKB har egna choker... Orka skaffa nya då.. Men om bössan känns bra att skjuta med så får Wallemannen ta över vårdnaden om Comforten samt ett antal passande choker och då kan man ju beställa nya..
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Författare Mmm vi är inte där ännu men jag säger inte nej ännu.. Måste provskjuta och om tycke uppstår slå till. Sen ska ett sänt där jävla easy hit joller väck från spången. Dök upp en ny frågeställning.. Ska det vara SKB choke eller SKB Invector? Inte en susning.. Tänker inte beställa ngt ännu men läge att kolla runt lite.
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Författare Laddar om m 32 gr stål iaf. Skum upplevelse, ingen rekyl... Mesigt! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Författare Som sagt, mesigt var ordet. Small och rasslade till men omladdningen verkar fungera. Vid något tillfälle när jag laddat papphylsor så har de velat ställa sig på tvären i patronläget.. dock inte när jag skjuter.. eller skjutit typ tre skott nu. Stoppade i Saga 24 gr stål.. Välkänt rapp patron.. den svalde bössan. Stoppade i 24 gr Mirage T4 och så fick Wilda hålla i.. Laddade inte om. Jag sköt T4 så laddade den om. Drog de här erkänt sunkiga Gyttorp Blue bly.. funkade, Steelmax funkade. Den verkar rätt ok med omladdningen trots allt. Anlägget är klockrent under ordnade förhållanden tom riktigt jävla bra faktiskt! När jag sköt kråkan så satt den i på en lampa, gick emot den inom gott håll.. Så flög den, jävligt snabb anläggning och omedelbart skott = JÄTTEDÖD kråka men jag har ingen som helst uppfattning om anläggningen kändes helt konstigt.. Märkligt. Ska på andjakt i morgon, hoppas kunna testa den lite då igen. Sen blir det tippen på söndag morgon, inte trutmejning utan kråka men några ska det väl bli för hoppningsvis. Måste dock köra minst 28 gram för under jakt är osäker omladdning inte acceptabelt. Känslan så här långt är lite kluven.. Bössan känns riktigt jävla bra, spångbilden är fullt i klass med Browningen dvs perfekt. Även om jag provocerar och gör skumma anlägg så hamnar den väldigt rätt. Dock.. Själen var inställd på Browning eller Winchesterautomat som jag inbillar mej kan vara någon smula lättare.. och förstocken på Miks automat är mera slimmad vilket jag gillar.. Detta är helt obetydliga detaljer men de kommer att gnaga en smula. Så som det ser ut nu så kommer jag att lämna tillbaka denna bössa och leta mer "rätt" automat men vi får väl se, uppstår magi i morgon och framför allt på söndag morgon så kan jag ompröva det. Dessutom.. I Uppsala hade de 5-6 exakt likadana automater så om denna skulle försvinna så känns det inte som något problem. Det är statusen just nu iaf Edit: En annan detalj som är lite irriterande men kanske standard på normala automater.. Man måste trycka in ngn j-la knapp för att kunna fylla på plugg i magasinet. Avgjort meningslöst, Benellin håller man i förstocken medans man spanar nya fåglar och fyller snabbt och enkelt på. Denna måste jag vända upp och ned, trycka knapp med vänster tumme, fylla på plugg med höger hand. Bökigt! Är Winchester såna med??
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Författare Testade något lite idag och konstaterade att den inte laddade om en 28 gr laddad bly Saga m v/0 på närmare 450 m/s.. Duger inte. Ser mörkt ut för denna automat!