Publicerat Augusti 23, 200619 yr Min kära Remington har bytt kostym ;D *Remington 700SS. 30-06 *McMillans Remington sporter & 1" Pachmayr Decelerator *165grn Scirocco *Leupold-30 4-12x40 Riktm. #4 Blev en riktig lättviktare, har inte vägt den än men strax över 3kg skulle jag tro. Provade att skjuta några elakt laddade 180grn Nosler partition för att testa rekylens hårdhet och kolven/bakkappans rekylupptagning. Funkade hur bra som helst . Nu återstår att ladda upp 165grn Scirocco för "finlir" av en grundladdning med 54,5grn RL15. 3skott vid ett första test höll 23mm, dock är tre skott engång ingenting. Självklart kommer den kronografskjutas, bör ligga runt V0 880-900m/s. En fin laddning & kula för dovvilt. Innan omklädningen såg den ut såhär med en boberglaminat.
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Tja Hebbe Det blev skillnad... kan det vara så att 06:an får följa med den 1sept? Vad hände med Zeissen? Eller har du den kvar? tycker mig se att leupolden sitter i QRW-fästen. /Micke
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Författare Tja Hebbe Det blev skillnad... kan det vara så att 06:an får följa med den 1sept? Vad hände med Zeissen? Eller har du den kvar? tycker mig se att leupolden sitter i QRW-fästen. /Micke Hello Mauser! Jo då min dovviltsbroder ;D ska sätta mig och ladda lite skott imorgon och sen dra iväg och testa dom snarast!! Går dom som de ska så blir det den 1september. Har tagit semester 30-3 Hur har du det i helgen?? Skjuta en stund på lördag? Zeissen sitter på faderns Varberger numera.
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Visst var stocken fin men nog tycker jag att laminaten passade bättre. / Mickel som avskyr plast
Publicerat November 17, 200619 yr Författare Efter 2månader av väntan kom nya ringar och en Leupold LR bas
Publicerat November 18, 200619 yr Tsssss Nu är trämaffian igång igen... Tycker säkert att det är snyggt med träpaneler i bilar också Nehedu Hebbe stå på dig du du har mitt fulla stöd. Mvh Hans
Publicerat November 22, 200619 yr TsssssNu är trämaffian igång igen... Tycker säkert att det är snyggt med träpaneler i bilar också Nehedu Hebbe stå på dig du du har mitt fulla stöd. Mvh Hans dom är bara avunsjuka, ser bra ut!! ;)/Alfons Jag har själv en Rem. 700 BDL men det kommer aldrig en plaststock på någon av mina byssor. ;D
Publicerat November 24, 200619 yr Författare Nu kan jag pusta ut, häll på att ge upp bössan men nu så slipper jag byta pipa på studsaren efter att idag ha kunnat konstaterat att det var de gamla baserna och ringarnas höjdskillnad som gjorde att enstaka kulor kastat omkring :D 8 skott/35mm/100m med en icke "finslipad" laddning 165grn Scirocco.
Publicerat November 25, 200619 yr När man ser ditt montage så undrar man "Varför VX-L" ;D. En premiärinvigning på hjortarna tycker jag vore en värdig öppning för din rigg! /Micke
Publicerat November 28, 200619 yr Hebbe hoppas man får se riggen på fredag :-) Jag lägger in en bild på min brukstrippel bara för att reta alla träanhängare. Kolfiber, Aluminium och Glasfiber det är mumma att ha det..... Överst: Torn/Vakbössa Remington 700 VSSF i .308win Toppad med en Helia CSX 3-12 * 56 HS-Precsision stock Mitten: Allroundbössan Remington 700 Custom Byggd av Håkan Spuhr på Defendor. Kaliber .358win Toppad med en Luopold 3-9*50 i Warne QR samt en Aimpoint 7000 i samma fästen, HS-Precision stock. samt Rostfri svärtad LotharWalter pipa. Underst: Remington Seven i .308win med MC-Millan Edge stock 2,7 kg med kikare. skall bli smygbössan nummer ett. Men det står ett pipbyte på programmet + lite annat trix. Mvh Hans
Publicerat November 28, 200619 yr ojoj, den där understa hade passat som handen i handsken i 6mmBR, toppat med en en swarre i typ 3-12x50 eller 4-16x50AO till toppjakt och eventuellt rådjurspyrsch...frågan är om bössans skjutegenskaper med stöd(alltså liggande med bipods eller sittande från torn) försämras av ett relativt tungt kikarsikte?