blekingepojken 5 Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Någon mer här på forumet som är lika drever tokig som jag längtar tills man får släppa drevern och höra på ljuv musik och vänta på ett pulshöjande drev finns ingen bättre jakt om man frågar mig rådjursjakt med drever är den fullkomliga jakten ha det gött alla och lycka till på dianas stigar Quote Link to post Share on other sites
tobbe 7 128 Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Drever ska det va. Jag har en tik på 3år,jaktidiot som husse :-) Längtar tills det drar igång. Tobbe Quote Link to post Share on other sites
blekingepojken 5 Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Drever ska det va. Jag har en tik på 3år,jaktidiot som husse :-) Längtar tills det drar igång. Tobbe låter härligt tyvärr är jag nog inte hemma när det drar igång ska till norge och hälsa på brodern min Quote Link to post Share on other sites
tobbe 7 128 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Imorgon blir första släppet med drevern,gott att det drar igång. Quote Link to post Share on other sites
Mirva 447 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Det där med "köp en drever och lär känna din hembygd" gäller det fortfarande, eller? Har aldrig jagat med drever utan bara lyssnat på hörsägen. Quote Link to post Share on other sites
peter24 187 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Det där med "köp en drever och lär känna din hembygd" gäller det fortfarande, eller? Har aldrig jagat med drever utan bara lyssnat på hörsägen. Njae konstig fråga ,, spelar ingen roll vilken ras du har så får du nog ta en vända på hembygden såvida du inte har en kortdrivande hund så sett,, Drever är en riktigt bra jakthund haft mycket roliga jakter med den rasen, Quote Link to post Share on other sites
Edsvalla 408 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Det där med "köp en drever och lär känna din hembygd" gäller det fortfarande, eller? Har aldrig jagat med drever utan bara lyssnat på hörsägen. Beror helt och hållet på husse/matte. Men visst kan det vara lättare med en hundras som har stor jaktlust. Quote Link to post Share on other sites
tobbe 7 128 Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Det blev en bra säsong med många riktigt bra drev av min drever. Om jag bara räknar drevdjur så sköts det 8 rådjur 4 harar 1 räv Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Quote Link to post Share on other sites
mats_bengt 582 Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Härstamning? Quote Link to post Share on other sites
tobbe 7 128 Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Örnfjordare mor härkila far. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Quote Link to post Share on other sites
mats_bengt 582 Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Haft ett par Härkila, startad på jaktprov? Quote Link to post Share on other sites
Henrik Hjertberg 0 Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 jag har problem med min drever han tuggar på samma ställe på nattslaget han reder inte ut den han är 1år 7månader. Quote Link to post Share on other sites
nickeshake 1 Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Jag kör lite HLR på den här tråden eftersom jag själv blivit dreverägare. Min kille är 6 månader nu och vi är ute ca 3ggr/veckan nu för tiden. Planerar att jaga hare, räv och rådjur. Han verkar inte ha fått upp något riktigt jaktinttresse ännu så vi får väl se om vi hinner med något litet drev innan säsongen är över. Hur gör ni med era unghundar över sommaren? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts