Publicerat Augusti 23, 200619 yr Jag hörde på nyheterna i morse att några Norrmän blivit ertappade då de jagat björn, de hade ingen jaktguide, de jagade med åtel, samt satt på 4 hjuls drivna terrengmotorsycklar. Jag kommer inte riktigt ihåg vart det var, men det var i gränstrakterna kring dalarna (tror jag)
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Jævla idioter , av og til skjems jeg av å være Norrman > Det var i Lofsdalen , og i tillegg til overtredelser som nemt over så hadde de med håndvåpen på jakt. Hvor dum går det an å bli ??? Håper de blir straffet hardt.
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Det kommer att ge kraftiga böter vid en rättegång samt ev. fängelse. >
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Det blir väl lite vilda västern när folk kommer iväg, se bara på alla nordbor som åker till sydligare breddgrader och festar loss och nog finns det väl någon som varit på jaktresa och kanske inte gjort riktigt som hemma, nu verkar myndigheterna haft ett öga på dessa ett tag och nu får de lida för detta, sen att det var norrmän spelar ingen roll, tror vi skulle kunna hitta svenskar som gör liknande saker.
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Det blir väl lite vilda västern när folk kommer iväg, se bara på alla nordbor som åker till sydligare breddgrader och festar loss och nog finns det väl någon som varit på jaktresa och kanske inte gjort riktigt som hemma, nu verkar myndigheterna haft ett öga på dessa ett tag och nu får de lida för detta, sen att det var norrmän spelar ingen roll, tror vi skulle kunna hitta svenskar som gör liknande saker. Det finns säkert svenskar som håller på med liknade jakt på andra håll, men man vet ju aldrig.
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Jag hörde på nyheterna i morse att några Norrmän blivit ertappade då de jagat björn, de hade ingen jaktguide, de jagade med åtel, samt satt på 4 hjuls drivna terrengmotorsycklar. Jag kommer inte riktigt ihåg vart det var, men det var i gränstrakterna kring dalarna (tror jag)Åh fan, det lät ju inte bra :-Hoppas dom får det straff dom förtjänar.
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Funderar på om man inte har undvikit att diskutera ursprungsbefolkningar i artikeln... :