Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Brown Bear på ingång

Featured Replies

Publicerat

Åter efter några dagar i Bryssel och Stockholm så hittade jag inköpstillståndet i brevlådan; Sako Brown Bear på ingång.

Avyttrade min 375:a förra hösten, och nu blev det plötsligt bråttom. Har länge vacklat mellan en Kodiak och en BB, men nu fick det bli ett snabbt beslut...

Uppsala levererar igen; lämnade in ansökan i slutet av förra veckan... :thumbsup: !

Publicerat

Jag har ju varit sugen på en Kodiak sen de kom men eftersom jag har en dito Sako 85 laminated stainless i 9.3x62 så räcker inte de öppna riktmedlen som argument för mig då .375HH är allt för snarlik min kaliber.

Har din Brown Bear samma öppna riktmedel som Kodiak så får du troligen en av de trevligaste bössorna med öppna riktmedel som finns på marknaden!

Tänk om de nu kunde göra dem med lite trevligare kaliber (.416 Rigby :wub:)... Då skulle jag absolut överväga ett köp ändå ;)

Grattis!

Publicerat
  • Författare

Den är ju identisk, men med en mindre grov slutstycksgång tack vare CM istället för rostfritt...

Har en i  mina händer oskjuten CZ 550 i .416 Rigby, köpt som projektbössa. Köpte den utan botrttappat slutsycke, och har fortfarande inte låtit passa in det nya. Men det står som nästa punkt på listan... klart lägre prioriterat än .375 dock.

Publicerat

Skulle du få för dig att avyttra din CZ550 så vet du vart jag är - hint, hint!  ;)