Publicerat Augusti 30, 201312 yr Åter efter några dagar i Bryssel och Stockholm så hittade jag inköpstillståndet i brevlådan; Sako Brown Bear på ingång. Avyttrade min 375:a förra hösten, och nu blev det plötsligt bråttom. Har länge vacklat mellan en Kodiak och en BB, men nu fick det bli ett snabbt beslut... Uppsala levererar igen; lämnade in ansökan i slutet av förra veckan... !
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Jag har ju varit sugen på en Kodiak sen de kom men eftersom jag har en dito Sako 85 laminated stainless i 9.3x62 så räcker inte de öppna riktmedlen som argument för mig då .375HH är allt för snarlik min kaliber. Har din Brown Bear samma öppna riktmedel som Kodiak så får du troligen en av de trevligaste bössorna med öppna riktmedel som finns på marknaden! Tänk om de nu kunde göra dem med lite trevligare kaliber (.416 Rigby )... Då skulle jag absolut överväga ett köp ändå Grattis!
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Författare Den är ju identisk, men med en mindre grov slutstycksgång tack vare CM istället för rostfritt... Har en i mina händer oskjuten CZ 550 i .416 Rigby, köpt som projektbössa. Köpte den utan botrttappat slutsycke, och har fortfarande inte låtit passa in det nya. Men det står som nästa punkt på listan... klart lägre prioriterat än .375 dock.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Skulle du få för dig att avyttra din CZ550 så vet du vart jag är - hint, hint!