Publicerat Augusti 31, 201312 yr har en mark som det ofta går rådjur på. tyvärr så är det en flack blandskog som saknar kullar. är det möjligt att smygjaga säkert och skjuta på rådjur stående på marknivå? ingen bebyggelse i aktuella skottriktningar men skogsvägar runt området och på dessa rör sig ibland folk och hästar.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr jag tror du får svårt att hitta någon som kan garantera något som liknar varken ja eller nej utan att vara på plats. men om man tvekar själv så är ju svaret redan nej, man måste känna sig säker.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr under dom premisserna så skulle jag tänka mej för både en och två gånger innan jag skjuter kan du inte fylla minst hela bakgrunden i kikarsiktet med "skottfång" så avstå skott
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Författare tänkte mest på risken för rikoschett. blir aldrig så långa håll och man kommer se marken där kulan slår ner. men finns ju inga kullar som kan fånga upp eventuella studsande kulor. bara en massa skog....
Publicerat Augusti 31, 201312 yr minst en 50 gr varmintkula i spjällstaketet så är du så säker som det kan bli men ditt eget omdöme går i första hand