Publicerat Augusti 31, 201312 yr Var och provsköt bössan inför älgjakten igår, allt gick fint. Sköt flera treskottsserier ,den sämsta höll sig inom en snusdosa. Åkte hem rengjorde bössa och ljuddämpare, idag var jag iväg igen och sköt lite på löpande älg figur. Inte en träff provade att skjuta med stöd men lika illa resultat. Är nästan 100% säker på att jag inte stött i bössa eller kikarsikte. Kan träffläget ändras när man tar av ljuddämparen, rengör den och sätter tillbaka den ??? Konstig fråga kanske men kan ju vara kul att veta
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Men är dämparen snedmonterad så blir det lite annorlunda Värsta jag sett slog 30cm högt och 30cm höger på 25m med snedmonterad dämpare.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Författare Efter att förtvivlat ha pillat på allt som finns att pilla på har det löst sig (hoppas jag) Provade att dra en pappersbit mellan förstock och pipa, TVÄRNIT. Nu har sandpappret fått jobba hårt, resultatet blev ett sunt mellanrum på ca 3-4 mm. Ska testskjuta imorrn