Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Studsare till vänster skytt?

Featured Replies

Publicerat

Sambon är vänster skytt och skjuter med mina studsare. Men hon klarar inte av att spänna blasern. Så jag får göra det åt henne.

Och varbergern tycker hon är för trög att öppna. Dock så gillar hon säkringen.

Hon har provat en cg 1900 i vänster men hon gillade inte att spaken satt på vänster sida.

Så nu funderar jag på en halvautomat. Då hon inte gillar rekyl. Men dom är väll rätt tunga?

Kanske en browning bar i 308 win? Vad kan en sån väga? Kanske blir galet med säkringen. Sen är de väll sådär att de kommer hylsor framför ögonen.

S.

Publicerat

En kompis är vänster skytt och har en browning, han har inte klagat, blasern är det väl bara köpa ett vänsterslutstycke så är det klart ;)

Publicerat

http://www.blocket.se/vasternorrland/Heym_cal_243_Win_Vanster_49080472.htm?ca=10&w=3

Lättrepeterad med grym precision. Lätta och snygga  (in the eyes of the beholder) En 243a har också rätt snäll rekyl. Trelägessäkring ger säker plundring, lätt att säkra av/på.

Min fruga har morsvarande i 6,5x55 men här är det tvärtom att jag är vänsterskytten. Har själv jagat med olika SR20 i 22år.

Tycker denna är prisvärd, be dom plocka av toarullen och bjud 6.

Publicerat
  • Författare

En kompis är vänster skytt och har en browning, han har inte klagat, blasern är det väl bara köpa ett vänsterslutstycke så är det klart ;)

Hon reda inte ut och spänna den. Annars var de alternativ 1.

S

Publicerat
  • Författare

http://www.blocket.se/vasternorrland/Heym_cal_243_Win_Vanster_49080472.htm?ca=10&w=3

Lättrepeterad med grym precision. Lätta och snygga  (in the eyes of the beholder) En 243a har också rätt snäll rekyl. Trelägessäkring ger säker plundring, lätt att säkra av/på.

Min fruga har morsvarande i 6,5x55 men här är det tvärtom att jag är vänsterskytten. Har själv jagat med olika SR20 i 22år.

Tycker denna är prisvärd, be dom plocka av toarullen och bjud 6.

Jo för de gånger hon kommer skjuta klass 1 vilt kommer jag va med.

De är typ på bockjakten hon får va ensam.

S.

Publicerat

Bygel i 30-30 kanske

Publicerat

Vis ni är i skåne, så är i velkommen til at teste min tikka t3 lite i vänster. Det är en 308..

Publicerat
  • Författare

Bygel i 30-30 kanske

Kanske kan va nå?

Publicerat
  • Författare

Vis ni är i skåne, så är i velkommen til at teste min tikka t3 lite i vänster. Det är en 308..

Aningens långt men tack ändå:-) men de är 1 bra alternativ nmed en t3:-)

S

Publicerat

Släpp in henne i en vapenaffär med hyfsat sortiment så får hon pröva sig fram.

Publicerat
  • Författare

Får göra de.

S.

Publicerat

Försök att övertyga henne om att ha en rättvänd mekanism, hur ska hon annars kunna repetera med bössan vid axeln?

Publicerat
  • Författare

Försök att övertyga henne om att ha en rättvänd mekanism, hur ska hon annars kunna repetera med bössan vid axeln?

Exakt är bara vane sak. Ska försöka låna en t3 i 308 win som hon ska prova.

S

Publicerat

Mitt tips är en Sauer 303. Fungerar ypperligt för oss vänsterskyttar! Hylsan har jag aldrig reagerat på förutom en gång på älgbanan när jag sköt med t-shirt och hylsan studsade mot väggen och lade sig i armvecket. Andraskottet blev inte så bra med en väldigt varm hylsa liggandes där :)