Publicerat Augusti 31, 201312 yr Sambon är vänster skytt och skjuter med mina studsare. Men hon klarar inte av att spänna blasern. Så jag får göra det åt henne. Och varbergern tycker hon är för trög att öppna. Dock så gillar hon säkringen. Hon har provat en cg 1900 i vänster men hon gillade inte att spaken satt på vänster sida. Så nu funderar jag på en halvautomat. Då hon inte gillar rekyl. Men dom är väll rätt tunga? Kanske en browning bar i 308 win? Vad kan en sån väga? Kanske blir galet med säkringen. Sen är de väll sådär att de kommer hylsor framför ögonen. S.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr En kompis är vänster skytt och har en browning, han har inte klagat, blasern är det väl bara köpa ett vänsterslutstycke så är det klart
Publicerat Augusti 31, 201312 yr http://www.blocket.se/vasternorrland/Heym_cal_243_Win_Vanster_49080472.htm?ca=10&w=3 Lättrepeterad med grym precision. Lätta och snygga (in the eyes of the beholder) En 243a har också rätt snäll rekyl. Trelägessäkring ger säker plundring, lätt att säkra av/på. Min fruga har morsvarande i 6,5x55 men här är det tvärtom att jag är vänsterskytten. Har själv jagat med olika SR20 i 22år. Tycker denna är prisvärd, be dom plocka av toarullen och bjud 6.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Författare En kompis är vänster skytt och har en browning, han har inte klagat, blasern är det väl bara köpa ett vänsterslutstycke så är det klart Hon reda inte ut och spänna den. Annars var de alternativ 1. S
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Författare http://www.blocket.se/vasternorrland/Heym_cal_243_Win_Vanster_49080472.htm?ca=10&w=3 Lättrepeterad med grym precision. Lätta och snygga (in the eyes of the beholder) En 243a har också rätt snäll rekyl. Trelägessäkring ger säker plundring, lätt att säkra av/på. Min fruga har morsvarande i 6,5x55 men här är det tvärtom att jag är vänsterskytten. Har själv jagat med olika SR20 i 22år. Tycker denna är prisvärd, be dom plocka av toarullen och bjud 6. Jo för de gånger hon kommer skjuta klass 1 vilt kommer jag va med. De är typ på bockjakten hon får va ensam. S.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Vis ni är i skåne, så är i velkommen til at teste min tikka t3 lite i vänster. Det är en 308..
Publicerat September 1, 201312 yr Författare Vis ni är i skåne, så är i velkommen til at teste min tikka t3 lite i vänster. Det är en 308.. Aningens långt men tack ändå:-) men de är 1 bra alternativ nmed en t3:-) S
Publicerat September 1, 201312 yr Släpp in henne i en vapenaffär med hyfsat sortiment så får hon pröva sig fram.
Publicerat September 2, 201312 yr Försök att övertyga henne om att ha en rättvänd mekanism, hur ska hon annars kunna repetera med bössan vid axeln?
Publicerat September 3, 201312 yr Författare Försök att övertyga henne om att ha en rättvänd mekanism, hur ska hon annars kunna repetera med bössan vid axeln? Exakt är bara vane sak. Ska försöka låna en t3 i 308 win som hon ska prova. S
Publicerat September 6, 201312 yr Mitt tips är en Sauer 303. Fungerar ypperligt för oss vänsterskyttar! Hylsan har jag aldrig reagerat på förutom en gång på älgbanan när jag sköt med t-shirt och hylsan studsade mot väggen och lade sig i armvecket. Andraskottet blev inte så bra med en väldigt varm hylsa liggandes där