Publicerat Augusti 31, 201312 yr Hejsan gott folk! Det är så här att vi har fått en hel del vildsvin runt om skogarna här. En nära bonde frågade mig om jag kunde jaga bort dom så mycket som möjligt på hans marker. Det tackar man väl inte nej till? Jag tog en blå vanlig tunna som brukar sitta under bryggor vid sjöar och la torkad majs i.. Jag borrade några små hål och la ut den på åkern med ett snörre som satt fast i ett träd längre bort. Jag smetade på träolja på lite olika ställen också. Är detta korrekt gjort eller har jag sabbat allting med "billig" åtel? Tack för svar! Mvh Jim.
Publicerat September 1, 201312 yr Hej Jim, det skulle være godt nok så kan du jo se om der er søgning til din plads, og er der meget bøg og rodet i marken rundt om så er nok en fodersprider og koje en god ide ,inden kan du jo også bruge et kammera så ved du hvad der sker kalle dk.
Publicerat September 2, 201312 yr Hejsan gott folk! Det är så här att vi har fått en hel del vildsvin runt om skogarna här. En nära bonde frågade mig om jag kunde jaga bort dom så mycket som möjligt på hans marker. Det tackar man väl inte nej till? Jag tog en blå vanlig tunna som brukar sitta under bryggor vid sjöar och la torkad majs i.. Jag borrade några små hål och la ut den på åkern med ett snörre som satt fast i ett träd längre bort. Jag smetade på träolja på lite olika ställen också. Är detta korrekt gjort eller har jag sabbat allting med "billig" åtel? Tack för svar! Mvh Jim. De där kommer nog fungera fint tror jag! Men börja släng ut majs runt omkring tunnan till en början iallf! Sen skrev du att du hade dragit på träolja?! Ja hoppas du skrev fel och menade trätjära annars får du ta och byta ut oljan mot tjära så ska du se att dom snart är där Lycka till Gustav
Publicerat September 2, 201312 yr Öhh... du lockar ju grisarna till åkrarna, ska dom därifrån ska du ju lägga foder plats i skogen på avstånd från åkern, o skjuta där dom inte får va, typ åkern och låta dom va på foderplatsen. Kan ju ha missuppfattat nåt. Mvh johan
Publicerat September 3, 201312 yr Författare De där kommer nog fungera fint tror jag! Men börja släng ut majs runt omkring tunnan till en början iallf! Sen skrev du att du hade dragit på träolja?! Ja hoppas du skrev fel och menade trätjära annars får du ta och byta ut oljan mot tjära så ska du se att dom snart är där Lycka till Gustav Hej Gustav! Jo jag skrev en aning fel där haha! Det är trätjära!
Publicerat September 3, 201312 yr Författare Öhh... du lockar ju grisarna till åkrarna, ska dom därifrån ska du ju lägga foder plats i skogen på avstånd från åkern, o skjuta där dom inte får va, typ åkern och låta dom va på foderplatsen. Kan ju ha missuppfattat nåt. Mvh johan Hej Johan! Detta är en liten åker i skogen som inte används.
Publicerat September 3, 201312 yr Bra tips. läs detta; http://www.jaktojagare.se/jakt/ateljakt-pa-vildsvin-borjar-med-tjara