Publicerat Augusti 31, 201312 yr Hittade en annons från ProHunt i Löddeköpinge. Är det nån som kan uttala egna erfarenheter av deras ammo? Har ev en 9.3 på väg in i skåpet och är lite sugen på att testa Woodleigh i denna... /M
Publicerat September 15, 201312 yr Jag har bara hört dåligt om denne. OBS! hörsägen... har ingen egen erfarenhet. Sök på grannforumet, tror det finns en tråd om denne.
Publicerat September 15, 201312 yr testa North fork, gärna 250 grains den har jag trevliga erfarenheter av! woodis så bör du nog upp i 286 grain ,,,minst!
Publicerat September 16, 201312 yr köppte 9,3x57 av dom en gång. Aldrig mer. vissa gick inte att kammra vissa fick bomkontackt och det var en salig blandning på hyllsorna. Så nä jag kan inte rekomendera dom. Och det var vanliga Vulkan. inget märkvärdigt alls. Och så fick man dom i en fryspåse.
Publicerat September 16, 201312 yr köppte 9,3x57 av dom en gång. Aldrig mer. vissa gick inte att kammra vissa fick bomkontackt och det var en salig blandning på hyllsorna. Så nä jag kan inte rekomendera dom.Av vem?
Publicerat September 16, 201312 yr här e tråden från grannforat.... hopas den funkar http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=7&t=53629
Publicerat September 17, 201312 yr Författare Ok. Mao blir det Norma tills man börjar handladda. Tack för hjälpen alla. /M
Publicerat September 17, 201312 yr Hittade en annons från ProHunt i Löddeköpinge. Är det nån som kan uttala egna erfarenheter av deras ammo? Har ev en 9.3 på väg in i skåpet och är lite sugen på att testa Woodleigh i denna... /M Inget att ha. Jag har köpt därifrån en gång, men inte mer. Inte rätt kulvikt o för lite krut.
Publicerat September 17, 201312 yr Författare Både North Fork och Rhino går att köpa färdigladdat! I 9,3x57? Vars då nånstans? /M
Publicerat September 17, 201312 yr Trodde du hade 9,3x62! Men ring millforce och fråga! Eller rhino bullets!
Publicerat September 17, 201312 yr http://www.millforce.se/ De använder norma hylsor förresten. Kolla deras hemsida vart närmaste återförsäljare finns. De har en premiumladdning till 9,3x57 250 grains kula men om det är NF låter jag va osagt. Är dock 99% säker på det.
Publicerat September 17, 201312 yr Jo det är nr kulan! Samma som jag laddar i 9,3x62. Bra effekt i 755m/s. Jag har dock bara skjutit två grisar och två stora älgar ett skott per vilt! Sammanlaggd flyktsträcka under 100m!
Publicerat September 19, 201312 yr Sist jag köpte millforce va hylsorna dåligt kalibrerade. Verkar osm de kalibrerar om beg hylsor? har inget belägg för det dock. Sen stack tändhattarna ut, utanför hylsan. Har annars varit nöjd med Millforce, speceillt för att de tog fram varmint sortimentet.