Publicerat September 1, 201312 yr Har inte riktigt reflekterat över det förut, men nu när jag behöver en jaktbutik så inser jag att det bara finns en i Umeå. Vapencentrum alltså.... Flera år sen jag var in där men det är samma lokaler fortfarande. Så den har tydligen inte växt. Finns det verkligen inte kundunderlag för en större butik eller ett par st i Umeå? Var handlar ni jaktgrejer Umebor?
Publicerat September 1, 201312 yr Konstigt att det bara finns en jaktbutik i Umeå, vi har 4 styken i Skeå kommun som säljer jakt relaterade saker.
Publicerat September 1, 201312 yr Vapencentrum och Orres Vapenshop är de två som har vapen plus rimligt sortiment på annat, därutöver finns det diverse icke-vapenrelaterat här och där och en näve källarhandlare så totalt finns det väl ett tjog ställen att handla på... Situationen är verkligen inte värre än i Schläftä. ;-) FWIW: för tolv år sen fanns det 38 st registrerade vapenhandlare i Umeå kommun, RPS samt den lokala polismyndigheten och marknadslagar har sedan tunnat ut leden betänkligt. Jag tror inte man kommer upp i fler än 10-12 st även om man räknar in icke aktiva företag. -- Mats
Publicerat September 1, 201312 yr Författare Jajo... webbhandel har sin del av kakan. Men jag tycker ändå det borde finnas någon riktigt stor välsorterad fysisk butik. Det handlar ju om grejer man vill känna på, prova, och bryta i.. Tack för tipsen. Orres visste jag inte fanns.
Publicerat September 1, 201312 yr Författare Situationen är verkligen inte värre än i Schläftä. ;-) Jävla tur det inte är som i Schäläfftä! :-P
Publicerat September 1, 201312 yr Finns väl bara en butik som orkar med kännare och klämmare Alla från Skellefteå härstammar från Gunnar Marklund
Publicerat September 2, 201312 yr Hata håkki. Finns det nåt fånigare, bortsett från möjligen fjollboll? -- Mats
Publicerat September 3, 201312 yr Hata håkki. Finns det nåt fånigare, bortsett från möjligen fjollboll? -- Mats Flatboll!