Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro 320 + DC 50 tappar kontakt/säger att hunden är 8 mil bort

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Första släppet idag med nyköpt 320 + dc 50. Efter att hunden är 500m bort så växlar den på 1 sek till att visa hund 78km bort.

Sen håller den sig där i några min för att sedan snabbt ställa tillbaka till 480m.

Använde Genzos skogsantenn teleskop, också nyköpt. Någon som haft detta problem med 320/dc 50?

Något tips förutom att kontakta återförsäljaren?

Tack!

Publicerat

Märkligt aldrig haft dock har jag fått in ett par hundar som jag loggat tidigare som var 44km bort, låter ju lite skumt.

Publicerat
  • Författare

Märkligt aldrig haft dock har jag fått in ett par hundar som jag loggat tidigare som var 44km bort, låter ju lite skumt.

Har aldrig upplevt detta på 220 där visar den ett frågetecken istället då kontakten tappas inte att hunden är i ett annat län efter 5 min

Publicerat

Jo det händer ibland på 220. Kompisen hade helt plötsligt hunden i Vitryssland eller något sånt.

För något är sedan så var jag på väg in på ett ståndskall. Hade väl ca 25m kvar och tar upp pejlen och kollar när den helt plötsligt ger en position 400m bort för att vid nästa uppdatering visa 20m.

Så visst kan det bli nån enstaka felvisning.

Publicerat
  • Författare

Jo det händer ibland på 220. Kompisen hade helt plötsligt hunden i Vitryssland eller något sånt.

För något är sedan så var jag på väg in på ett ståndskall. Hade väl ca 25m kvar och tar upp pejlen och kollar när den helt plötsligt ger en position 400m bort för att vid nästa uppdatering visa 20m.

Ok för mig var det snarare att under den 1.5 timme jag var ute så visade den att hunden var 78 km bort ja iallafall till och från 10 gånger och den längsta perioden var väl cirka 10 min. Hade aldrig hunden pejlad på över 550m. Så det var inte direkt någon enstaka felvisning utan konstant hopp mellan 500m 78km.

Publicerat

Har aldrig upplevt detta på 220 där visar den ett frågetecken istället då kontakten tappas inte att hunden är i ett annat län efter 5 min

Har både 220 o 320 och har aldrig fått det där, nu har jag dc30 o dc40, inte uppdaterat mig till dc50 än, har du nordic?

Vitryssland verkar skutta bra, hmm kolla med Garmin de borde väl veta, provat att uppdatera programvaran i handenhet och halsband?

Publicerat
  • Författare

Har både 220 o 320 och har aldrig fått det där, nu har jag dc30 o dc40, inte uppdaterat mig till dc50 än, har du nordic?

Vitryssland verkar skutta bra, hmm kolla med Garmin de borde väl veta, provat att uppdatera programvaran i handenhet och halsband?

Skall kolla med dom. Allt är uppdaterat till senaste :)

Publicerat
  • Författare

Någon som har en DC50 som fungerar och anser att den förbättrats sen DC30/DC40?