Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem kan man sparka ut ur jaktlaget?

Featured Replies

Publicerat

Hej! 

Min kompis's morfar (70 år) har blivit utsparkad ur jaktlaget som är hans liv. Det är älgjakt han lever för!!

På jaktmötet dan innan jaktpremiären hade laget en sluten omröstning om han skulle få vara med att jaga eller inte. 1 av 10 röstade för att han skulle FÅ vara med.

Anledningarna till utsparkningen: 
- Han lämnade passet EN enda gång ifjol, eftersom hans alzheimersjuka fru kan ställa till med allvarliga saker när hon är ensamen hemma. Och han blev orolig för att hon skulle göra något farligt hemma. Därför beslutade han själv att lämna passet, tyvärr utan att prata med jaktledare. Vet att det är förbjudet att lämna passet utan jaktledarens tillåtelse, men det handlade om liv och död!!

- Han själv har inte alzheimers men resterande del av laget anser att han börjar bli lite glömsk. Men enligt anhöriga och även jagsjälv så är han helt glasklar i hjärnkontoret!!

Så frågan är: Kan man sparka någon för att han gjorde en säkerhetsåtgärd genom att åka hem och kolla upp sin alzheimersjuka fru. Och/eller för att ANDRA som inte känner honom så bra tycker att han börjar bli glömsk?

Vore extremt tacksam för svar!!

Mvh, Remington

Publicerat

Tar bort mitt svar,, :cool:  :cool:

Publicerat

fan detta gör mig upprörd. på riktigt. Tyvärr kan han väl inte komma tillbaka, vem skulle vilja komma tillbaka till ett gäng som röstat ut mig med 10-1. Taskmörtar!

Publicerat

Grabbar, ni vet att endast representanterna från SJF svarar i denna arean va?

De är nu ute på älgjakt men svarar så snart de hinner.

Publicerat
  • Författare

Ja, jag blev riktigt deppad när jag fick reda på detta. Har som sagt träffat gubben och vet hur jakttokig han är! därför jag försöker ta tag i det lite smått.

För MIG gör det ingenting att andra svarar... Så TACK för svaren. Vi ska slåss för detta!!

Samtidigt så är det väl lite grann som du skriver Jalfa, att om man blivit utröstad så känns det väl lite jobbigt att komma tillbaka om han nu skulle få det. Bara det att han har fått lämna bort sin fru till "vårdhem" eller vad man ska kalla det pga. sin sjukdom.

Han ordnade så han skulle kunna lämna hemmet och kunna jaga, packade ihop alla saker. Dagen innan jakt kommer två stycken jaktmedlemmar och berättar beslutat för den stackarn. han får alltså sitta hemma i stugan medan alla andra jagar älg.. :( :( :(

Publicerat

Stänger i väntan på SJF-representant.

Publicerat

Det beror på vad som står i era stadgar. Om man bryter mot regler som rör säkerheten så skulle det dock typiskt sett kunna utgöra grund för att säga upp någon.

Publicerat

Följdfråga:

Vad blir det för skilnad om han är mark/jakträttsägare jämfört med om VVO't arrenderar av tredje part?

Publicerat

man kan väl it göra det för nå som hände ifjol??? aldrig hört nå liknande

Publicerat

Snälla forumister - i denna arean svara enbart våra representanter från SJF!

Vi har det lite "halvöppet" att ställa en följdfråga efter ett svar för att slippa öppna en ny tråd i samma ämne, men vänligen låt bli att svara när ni befinner er i denna arean.

Publicerat
  • Författare

Förstår till fullo att det är farligt att lämna passet, men som någon skrev, det var ju FÖRRA året!! 

Kan komma med en halvbra nyhet ang. detta! Jag, tillsammans med en annan som blev lika upprörd som jag har överklagat tillsammans med den som blev utsparkad. De kom fram till att om han kan komma med ett friskhetsintyg  (att han inte själv har alzheimers) så skulle han få vara med NÄSTA år?!

Det var ju såklart bra, men varför inte iår?? Man får väl vara nöjd. TACK till alla som svarat och hjälpt till på olika sätt!!! Det var mycket tack vare er!!

Mvh //Remington

Publicerat

Följdfråga:

Vad blir det för skilnad om han är mark/jakträttsägare jämfört med om VVO't arrenderar av tredje part?

Nu var väl detta inte ett vvo.

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.