Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tvättbjörn hur skulle ni göra?

Featured Replies

Publicerat

Ikväll fick jag reda på att en tvättbjörn varit synlig i Östergötland, Mantorp. Ca 800 m fågelvägen från marken... Hur skulle ni göra om den dök upp när ni satt på pass??

Publicerat

Ikväll fick jag reda på att en tvättbjörn varit synlig i Östergötland, Mantorp. Ca 800 m fågelvägen från marken... Hur skulle ni göra om den dök upp när ni satt på pass??

http://jagareforbundet.se/installningar/paragrafer/1-skyddsjakt/

Hos mig skulle det säga pang iaf :D

/M

Publicerat

Som med räv(om den inte är påjagad av hund)! PANG!

Publicerat

Utmana den i ett parti schack

Publicerat

Jag förstår inte frågan. Eller rättare sagt varför du frågar. För mig är det solklart att det smäller. Finns det någon anledning att inte skjuta?

Publicerat

Är väl ingen tvekan. Det är ju ett vilt som inte hör hemma i våra skogar, så den ska bort. Hade nog t.o.m försökt jaga den aktivt om man visste var den brukar hålla till. Plocka dit någon med en ställande grävlinghund och låt dom söka av området några gånger.

Publicerat

Skjut den så fort tillfälle ges, den hör inte hemma här, kan sprida sjukdomar och går hårt åt smådjuren.

Vet inte riktigt vad som gäller i detta, men jag skulle i alla fall ringa länsstyrelsen och meddela att jag skjutit en, antar att de vill ha koll på spridningen likväl som på mårdhunden.

Publicerat

Har för mig att det var rekommenderat att man skulle höra av sig till gänget i mårdhundsprojektet om en tvättbjörn observerades..... hursomhelst, skjut den och spara skallen samt skinnet! 

Publicerat

Korrekt råd har ju redan levererats i tråden men delar också med mig i alla fall... Tvättbjörnen är en invasiv art och ska saklöst avlivas! 

Publicerat

Tvättbjörnen är en ekologisk katastrof utanför sin naturliga utbredning dvs den bör omgående avlivas när den påträffas i svensk natur. :sleep:

Publicerat

"Vem är du?"

"Jag är döden."

"Har du kommit för att hämta mig?"

Du var med på hur jag menade :)