Publicerat September 4, 201312 yr Ikväll fick jag reda på att en tvättbjörn varit synlig i Östergötland, Mantorp. Ca 800 m fågelvägen från marken... Hur skulle ni göra om den dök upp när ni satt på pass??
Publicerat September 4, 201312 yr Ikväll fick jag reda på att en tvättbjörn varit synlig i Östergötland, Mantorp. Ca 800 m fågelvägen från marken... Hur skulle ni göra om den dök upp när ni satt på pass?? http://jagareforbundet.se/installningar/paragrafer/1-skyddsjakt/ Hos mig skulle det säga pang iaf /M
Publicerat September 4, 201312 yr Jag förstår inte frågan. Eller rättare sagt varför du frågar. För mig är det solklart att det smäller. Finns det någon anledning att inte skjuta?
Publicerat September 5, 201312 yr Är väl ingen tvekan. Det är ju ett vilt som inte hör hemma i våra skogar, så den ska bort. Hade nog t.o.m försökt jaga den aktivt om man visste var den brukar hålla till. Plocka dit någon med en ställande grävlinghund och låt dom söka av området några gånger.
Publicerat September 5, 201312 yr Skjut den så fort tillfälle ges, den hör inte hemma här, kan sprida sjukdomar och går hårt åt smådjuren. Vet inte riktigt vad som gäller i detta, men jag skulle i alla fall ringa länsstyrelsen och meddela att jag skjutit en, antar att de vill ha koll på spridningen likväl som på mårdhunden.
Publicerat September 5, 201312 yr Har för mig att det var rekommenderat att man skulle höra av sig till gänget i mårdhundsprojektet om en tvättbjörn observerades..... hursomhelst, skjut den och spara skallen samt skinnet!
Publicerat September 5, 201312 yr Korrekt råd har ju redan levererats i tråden men delar också med mig i alla fall... Tvättbjörnen är en invasiv art och ska saklöst avlivas!
Publicerat September 5, 201312 yr Tvättbjörnen är en ekologisk katastrof utanför sin naturliga utbredning dvs den bör omgående avlivas när den påträffas i svensk natur.
Publicerat September 5, 201312 yr Detta är en populär post. Utmana den i ett parti schack "Vem är du?" "Jag är döden." "Har du kommit för att hämta mig?"
Publicerat September 5, 201312 yr "Vem är du?" "Jag är döden." "Har du kommit för att hämta mig?" Du var med på hur jag menade