Publicerat September 5, 201312 yr Vilka klarar 416? Mina maxim verkar vara max med 375, men mån borde väl tillverka?
Publicerat September 5, 201312 yr Roger på RCC gör med all säkerhet en custom om du inte finner något.
Publicerat September 5, 201312 yr Författare Det blir nog svårt att beställa en maxima av honom.... Men rcc är nog helt ok?
Publicerat September 6, 201312 yr Vilka klarar 416? Mina maxim verkar vara max med 375, men mån borde väl tillverka? Så jävligt smäller det inte om en 416. Inte i min rem. mag. Det låter mer som ett poff ungefär. En dov knall.
Publicerat September 6, 201312 yr Vilka klarar 416? Mina maxim verkar vara max med 375, men mån borde väl tillverka? Men varför,,,
Publicerat September 6, 201312 yr Författare Varför inte? Jag skjuter alltid bättre med dämpare än utan!
Publicerat September 7, 201312 yr Författare Jag vill gärna ha en 40mm tub så att jag kan köpa Merkels öppna rm som precis syns över dämparen, 35mm tub funkar ju självklart också!
Publicerat September 7, 201312 yr Författare Jag slipper ju sälja z6i 1-6x24 , den borde väl sitta som en smäck på taylorn!
Publicerat September 7, 201312 yr Det finns ju gott om dämpare till kaliber 50 och på senare tid har ju .408 CheyTac poppat upp som ett mellanting mellan .50 och .338 Lapua så nog finns det dämpare på marknaden till .416 Roger på RCC är ju ofantligt duktig på dämpare men jag hade personligen satsat på en ASE Utra. (saknar min Jet-Z Compact som fan...)
Publicerat September 7, 201312 yr Det finns ju gott om dämpare till kaliber 50 och på senare tid har ju .408 CheyTac poppat upp som ett mellanting mellan .50 och .338 Lapua så nog finns det dämpare på marknaden till .416 Roger på RCC är ju ofantligt duktig på dämpare men jag hade personligen satsat på en ASE Utra. (saknar min Jet-Z Compact som fan...) Du får den inte tillbaka, den trivs så bra hos mig.
Publicerat September 7, 201312 yr Du får den inte tillbaka, den trivs så bra hos mig. Visst är det en underbar dämpare! Klart den är något tung men jösses vilken kvalitet... Den och mitt Nickel 8x56 är två saker jag ångrar att jag sålde men så många månader som sjukskriven så måste man se över det ekonomiska och det var rätt då så jag hänger inte läpp över det i dag.
Publicerat September 8, 201312 yr Det är som du sa till mig då, bara pengar. Blir du bara bättre så sparar du snart ihop till en ny dämp och en vettig kikare.