Publicerat September 6, 201312 yr Går och funderar på det här med laser sikte på kombin när jag gör eftersök på rådjur. Har tänkt att det kan vara bra vid ett fångskott. Jag gör bara eftersök, och kommer alltså aldrig att använda lasern vid jakt. Är det någon som har erfarenhet?
Publicerat September 6, 201312 yr Går och funderar på det här med laser sikte på kombin när jag gör eftersök på rådjur. Har tänkt att det kan vara bra vid ett fångskott. Jag gör bara eftersök, och kommer alltså aldrig att använda lasern vid jakt. Är det någon som har erfarenhet? Jag har förvisso inte provat men jag vill ha kolven mot axeln även när jag avfångar på nära håll, då kan man lika gärna lägga kinden mot kolven. En nackdel med laser är att om du har ris/gräs osv i vägen när du ska skjuta så har du pricken där istället för på målet. Kolla på holografiska sikten typ Trijicon RMR, dom väger typ noll och är små nog att inte vara ivägen. //Mekus
Publicerat September 6, 201312 yr Har inte använt det själv men har kompisar som kört det några år och de var jävligt nöjda.