Publicerat September 6, 201312 yr Ni som tar fram vilt med fyrhjuling,vad föredrar ni.Älg pulka eller vagn? Vi har användt vagn,men funderar på att testa pulka. Vad har ni för erfarenheter av dessa pulkor,håller dom i längden eller spricker plasten?
Publicerat September 6, 201312 yr Vi har bara vagn ännu men jag har föreslagit en pulka när vi kör el. måste dra i jäklig terräng där det blir svårt med 4-hjuling. Någon gång har vi anv. kanot när vi har behövt dra in en älg från översvämmat träsk. Det var riktigt högt vattenstånd då.
Publicerat September 7, 201312 yr Vi använder vagn om vi kommer dit med traktor eller 4-hjuling. Pulka när det är trångt. Funderar perfekt
Publicerat September 7, 201312 yr Vi har vagn och pulka. Skjuts älgen där det är lätt att komma fram så används vagnen och skall den dras i lite sämre terräng och över myr så är pulka helt klart att föredra. Vi använder en 6-hjuling att dra fram med. Fungerar suveränt!
Publicerat September 12, 201312 yr Vi har båda delarna, pulkan är den längre modellen från glasmästaren i Jokkmokk och skulle väl egentligen räcka eftersom man kan koppla på det vanliga släpet om det är efter en grusväg eller liknande man ska köra, pratade med en i går som gjorde just så. Tror det nog skulle vara svårare att bara försöka med vagn med tanke på framkommligheten på vissa ställen.
Publicerat September 12, 201312 yr Författare Är glasmästaren i jmk återförsäljare för canada pulkan?
Publicerat September 12, 201312 yr Är glasmästaren i jmk återförsäljare för canada pulkan? Jag tror att han dels har den dels den förbättrade men jag vågar inte svära. Ring och hör är nog säkrast.